Iets raars...
ik heb een excel bestand in Excel 2010.
Automatisch formules berekenen staat aan in de opties, en ik heb een kolom met getallen.
De celeigenschappen van die kolom staan ook op "getal", met 2 decimalen.
De cijfers komen van een bepaalde website en worden in excel gekopieerd. Dat is de hele catch denk ik, dat de gegevens uit een html tabel gekopieerd worden.
Als ik nu die getallen samentel gebruikmakende van de functie som() dan geeft die steevast het resultaat 0.
Doe ik hetzelfde,maar manueel, dus A1 + A2 + A3 + A... dan doet hij het wel.
Sterker nog : als ik in kolom B zet : = A1 *1 en dat doortrek voor de hele tabel, dan werkt die somfunctie op de B wel.
Als die ik diezelfde xls open in Excel 2003, dan werkt daarin die som functie wél onmiddellijk ?!?
Iemand die dit al voorgehad heeft?
Bugje in excel of toch ergens een optietje waar ik heb overgekeken?
Hieronder de excel file :
Bekijk bijlage test.xlsx
thx !
ik heb een excel bestand in Excel 2010.
Automatisch formules berekenen staat aan in de opties, en ik heb een kolom met getallen.
De celeigenschappen van die kolom staan ook op "getal", met 2 decimalen.
De cijfers komen van een bepaalde website en worden in excel gekopieerd. Dat is de hele catch denk ik, dat de gegevens uit een html tabel gekopieerd worden.
Als ik nu die getallen samentel gebruikmakende van de functie som() dan geeft die steevast het resultaat 0.
Doe ik hetzelfde,maar manueel, dus A1 + A2 + A3 + A... dan doet hij het wel.
Sterker nog : als ik in kolom B zet : = A1 *1 en dat doortrek voor de hele tabel, dan werkt die somfunctie op de B wel.
Als die ik diezelfde xls open in Excel 2003, dan werkt daarin die som functie wél onmiddellijk ?!?
Iemand die dit al voorgehad heeft?
Bugje in excel of toch ergens een optietje waar ik heb overgekeken?
Hieronder de excel file :
Bekijk bijlage test.xlsx
thx !