A2 Racer III - Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maistro

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jan 2011
Hallo,

Ik ben het geweldige oude spel A2 weer tegengekomen en wil het graag spelen, noem het nostalgie. Ik ben al een paar uur bezig om het draaiende te krijgen, maar veel van computers weet ik niet. Hopelijk kan iemand mij helpen.

Toen ik 'm net geïnstalleerd had, startte het spel wel op. Ik kon ook de eerste race aanklikken, maar na kort laden kwam dan de foutmelding "unhandled exception". Nu loopt het spel zelfs al vast net voor dat ik de 1e race wil laden. Ik heb een beetje gegoogled, en uit berichten van 2004 en 2006 heb ik begrepen dat het spel niet zomaar te draaien is op Windows XP. Toch hoop ik dat iemand mij kan helpen.

Moet ik patches of drivers vinden en installeren om dit spel toch te kunnen spelen? Ik kan het heel goed begrijpen dat oude Windows-versies geen nieuwe spellen kunnen opstarten, wat er bij mij echter minder makkelijk in gaat is dat nieuwe Windows-versies geen oude spellen kunnen opstarten! Wil iemand me helpen?

Alvast bedankt,
Mvg,
Martin

Is het spel ouder dan dan xp? Dan kan je misschien iest met de compatibiliteitsmodus?

Het gaat om A2 Racer III - Europa Tour, deze is in 2000 uitgebracht. Ik heb al bij 'eigenschappen' - 'compatibiliteit' Windows 95 ingevuld, maar dit haalde niks uit...

Ik heb een oud topic op dit forum gelezen (hier: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/211272-a2-racer) en daarin staat, in de laatste post, dat je 2 bestanden moet vervangen met bestanden van een bepaalde site die hij geeft. Maar die site bestaat niet meer...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan