A20 gate kapot na nieuwe HDD? (Asus M3A79-T Deluxe)

Status
Niet open voor verdere reacties.

aoa2003

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 mei 2010
Hallo,

Allereerst mijn PC setup, dan weten jullie waar ik het over heb.

CPU:
AMD Phenom 9950BE @ 3gHz (Quad Core)

Mobo:
ASUS M3A79-T deluxe

HDD's
2x WD Velociraptor 150GB @ RAID0 (op onboard RAID controller)
SAMSUNG SATA2 HD203WI (2TB)

Keyboard/Mouse:
Microsoft Sidewinder X5 & X6 Gaming Keyboard/Mouse

PSU:
Chieftec CFT-750-14C (750W)

GPU:
Sapphire ATi Radeon HD4850X2

Memory:
8GB (4*2GB Corsair Dominator DDR2-1066 5-5-5-15CL2)

Ik heb namelijk gisteren de hardeschijf (die cursief gedrukt staat) gekocht, aangezien de raptors wel lekker snel zijn, maar qua opslag kwam ik wat tekort :)

Alles goed aangesloten, maar toen ik de pc aanzette, kwam me 6 korte piepjes tegemoet, wat volgens de AMI Bios Beep Codes betekent dat de A20 gate (voor het keyboard) kapot zou zijn?

Troubleshoot:
1. Nieuwe hardeschijf losgekoppeld -> 6 korte beeps
2. CMOS cleared/BIOS naar factory versie reset (stroom van de kast, CMOS batterij los, en rechter blauwe kapje bij de PCIe slot 5-10 seconden eraf gehaald en weer erop gezet
3. Alle 4 geheugen banken eruit gegooid -> 2 constante korte beeps
4. 2 van de 4 geheugen banken eruit gegooid -> 6 korte beeps
5. GPU uit het socket gehaald en stroomkabels losgemaakt -> totaal geen beeps meer
6. GPU weer terug erin -> geen beeps meer

En dat is nu de huidige situatie. Ik moet wel erbij zeggen dat ik nog garantie heb (tot en met januari 2011) op het moederbord, dus reparatie is in principe mogelijk indien noodzakelijk. Is het dan wel zo dat de gegevens op de HDD's toegankelijk blijven als ik een nieuw moederbord met zelfde chipset etc dan terug zou krijgen?

Alvast bedankt!

Even wat bevindingen:

1. De PC gaf in eerste instantie geen beeps omdat de kabels niet allemaal ingestoken waren :o - gaf daarna weer 6 beeps
2. CPU eruit halen heeft geen effect, geeft nu helemaal geen beeps meer, en GPU koeler draait alleen even wanneer PC niet aanstaat, gaat na paar seconden uit zodra de PC aangezet wordt

Tijd voor een nieuwe PSU neem ik aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan