A3 document spreiden over 2 A4

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kikvorsman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 apr 2012
Hallo

Voor school heb ik drukwerk nodig van de grootte A3.
Mijn printer kan enkel A4 pagina's afdrukken. Nu is mijn vraag dus of het mogelijk is om via Word een A3 te printen, verspreid over 2 A4 bladen (zodat ik ze aan elkaar kan plakken)
Ik kan in Word zelf niet voor A3 kiezen... Heb al de optie '2 pagina's per vel' geprobeerd, maar dat is het ook niet...

Is dit mogelijk? (desnoods m.b.v. andere software)

Dit zou superhandig zijn!!

Alvast bedankt

Mvg
Kikvorsman

Kun je op A3 afdrukken op school? Indien ja, dan kun je net zo'n printer als op school aanwezig is installeren (bijv. koppelen aan de poort FILE:). Niet vergeten om de juiste printerbakken aan te geven en de papiersoorten/papiergroottes in die printerbakken.
Dan een word document maken, die opmaken voor die (nep-)printer, waarna je ook A3 moet kunnen kiezen als papiergrootte etc (en uit welke bak er geprint moet worden etc.)
Zodra het document gemaakt is, meenemen naar school (op memory-stick bijv.), Word openen op een van de computers die kan printen op die A3 printer en het inlezen. Bij afdrukken dan de juiste printer aangeven (dus de A3 printer op school).

Misschien sla ik wat over, maar naar mijn idee moet dit werkend gemaakt kunnen worden, vooropgesteld dat je op school Word kan gebruiken én een A3 printer kunt/mag gebruiken.

Overigens zou je dit ook kunnen doen met een A3 printer bij een print/copyshop, als je maar weet welke A3 printer daar staat.

Wellicht hoef je zelfs niet eens te weten welke printer er staat, en hoef je alleen een ('nep'-)printer toe te voegen in Windows die A3 aankan.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan