a5 boekje maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankvb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 dec 2005
Berichten
3
hallo allemaal,

Ik probeer een a5 boekje te maken en heb het opgezocht bij de help functie.

Hier staat: ga naar bestand=>pagina instelling=>marges=>meerdere pagina's en klik de optie boekje aan.

Echter staat bij mij de optie boekje niet.

Kan ik deze ergens activeren of moet ik dit het boekje op een andere mannier maken.

BVD. Frank
 
Het is belangrijk om te weten welke versie van Office je hebt.
Er is een belangrijk verschil tussen b.v. Office 2000 en Office XP


Groeten Lucia
 
inderdaad vergeten:eek:

het is office xp word 2003

Groet Frank
 
Het blijft altijd makkelijker om het gewoon op A4 te maken en dan met een kopieermasjien te verkleinen naar dubbelzijdig boekje (gevouwen dus A5).
Daarnaast gebruik ik voor boekjes altijd (ahum) Publisher. Dan blijft het tenminste staan waar je het wilt hebben.
 
Misschien heb je hier wat aan, het is een handleiding over hoe een a5boekje te maken.

***klik***
 
Palmpje je hebt idd gelijk, publisher werkt makkelijker en heb het ook vorig jaar hierin gemaakt. Nu worden 100 boekjes van 24 blz. gratis gedrukt maar kan het persoon niet met publisher omgaan en dus wil hij het in word hebben:(

Sarvo bedankt, ik ga hier zeker naar kijken.

laat het zsm weten of het gelukt is

Groet Frank
 
Ik zelf doe het via mijn printer.
ik heb nl een Canon printer (s520 en IP series) hier zit een optie in om van een A4 document een A5 boekje te maken.

de huidige printer die ik nu heb (een IP serie) kan hij zelfs dubbelzijdig worden afgedrukt.
 
a5 boekjes maken

Het is al een oud bericht, waarschijnlijk is deze persoon er al uit. Maar toch het volgende:
Ik ben in het bezit van een Canon Pixma IP 4300 printer en deze doet letterlijk wat ik wil op het gebied van a5 boekjes maken, het gaat als volgt,
In Word maak je alle pagina's die je af wilt drukken achter elkaar, dan maak je de lettergrootte groter, anders krijg je zo'n kleine letter, daarna voeg je de paginanummers in
en dan ga je naar afdrukken en klik je op eigenschappen, dan naar de tab pagina
instelling en bij pagina indeling selecteer je op, boekje maken.
zet de printer aan en ga koffie drinken als je terug komt is je boekje klaar om geniet te worden.Ik weet niet of andere printers dezelfde mogelijkheden hebben, maar deze in ieder geval wel.
Job Hoonakker
 
Dag Frank,

Ga naar Bestand-Paginainstelling: Vink aan: 2 pagina's per vel en stel de papiermaat in op A4 landschap.

Afdrukken gaat als volgt bij bijvoorbeeld 8 pagina's:

Pagina 8 en 1 en op de achterkant pagina 2 en 7
Pagina 6 en 3 en op de achterkant pagina 4 en 5

gegroet,

Axel.
 
De meeste moderne printers hebben het printen van een A5 boekje in hun "eigenschappen" zitten!

Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan