A6 4x op een A4 vanuit Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicolassoenens

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2011
Beste,

Ik heb een rapport uit access (boekje van ong. 100 pagina's) dat recto Verso in A6 moet afgedrukt worden. (100 stuks).

Ik had graag telkens op elke A4 4x de zelfde A6 afgeprint.

Na veel rondvragen en zoeken nog geen oplossing gevonden.

Nicolas Soenens

Ik denk dat je dit het handigste doet door het eerst naar pdf te converteren? en dan bij afdruk eigenschappen?

heb ik gedaan maar bij afdrukeigenschappen vind ik de mogelijkheid niet terug om 4x de zelfde pagina af te drukken na elkaar. Ook bij het uitvinken van "sorteren" werkt het niet.
Het is de bedoeling om een PDF te hebben met telkens de 4 gelijke A6 pdf'tjes per blad.
Dit is wat de drukker vraagt.

Ik kreeg een mailtje om te vragen om ik het antwoord had gevonden maar dit is negatief.

Het lukt mij niet om een pdf op A4 te maken met telkens 4 gelijke A6 pagina's.

Maak eens een voorbeeldje; dan hoeven we de situatie niet zelf na te bouwen. Ik heb eigenlijk nog niet echt een idee wat je nu wilt; één pagina die je 4 x op één A4 wilt afdrukken? En dan als boekje?

Ik heb een rapport in A6-formaat van een 100-tal bladzijden.
Dit is bedoeld om in A6 boekjes te drukken.
De drukker vraagt om pdf's te hebben in A4 met telkens 4x de zelfde A6 op eke A4 om zo papier te sparen.

Zonder voorbeeld bestand wordt het desalniettemin lastig om exacte hulp te geven. Toch een poging... Er vanuit gaande dat je een rapport hebt gemaakt dat op één a4 4 A6 blokken genereert middels 2 kolommen:
Zet deze code in je rapport.
Code:
Option Compare Database
Option Explicit
Dim intBlanks As Integer, intCopies As Integer, intBlankCount As Integer, intCopyCount As Integer
Code:
Private Sub Report_Open(Cancel As Integer)
    LabelSetup
End Sub
Code:
Private Sub Report_Activate()
    LabelInitialize
End Sub
Code:
Function LabelSetup()
  intBlanks = 0
  intCopies = 4
End Function
Code:
Function LabelInitialize()
    '---------------------------------------------------------------------------------------------------
    'The following function sets the variables to a zero
    '---------------------------------------------------------------------------------------------------
   intBlankCount = 0
   intCopyCount = 0
End Function
Code:
Function LabelLayout(R As Report)
    'This function is the main part of this code that allows the labels to print as the user desires.
   If intBlankCount < intBlanks Then
      R.NextRecord = False
      R.PrintSection = False
      intBlankCount = intBlankCount + 1
   Else
      If intCopyCount < (intCopies - 1) Then
         R.NextRecord = False
         intCopyCount = intCopyCount + 1
      Else
         intCopyCount = 0
      End If
   End If
End Function
Geef bij de eigenschap <Bij afdrukken> van de detailsectie deze opdracht: =LabelLayout([Rapporten]![Rapportnaam])
Nu zou elke pagina van je boekje 4 keer op één A4-tje moeten worden afgedrukt. Mits uiteraard de kolommen goed staan ingesteld, en de Detailsectie de goede hoogte heeft.

Laatst bewerkt:
Beste,

Ik heb de codes ingevoerd (deze zijn te zien bij de gebeurtenissen <Bij openen> en bij < Bij activeren> maar heb nog enkele probleempjes.

In mijn instellingen heb ik wel degelijk 2 kolommen ingegeven maar de hoogte van de kolommen kan ik niet wijzigen.
Voorlopig heb ik 2 kolommen die de volledige lengte doen van een A4 blad.

Ik zou een opdracht moeten invoeren bij de eigenschap <Bij afdrukken> maar deze vind ik niet terug bij de gebeurtenissen.

De hoogte van de 'kolommen' kun je niet instellen; die is afhankelijk van de hoogte van je detailsectie. Dus een beetje puzzelen, en je krijgt ze er wel goed uit. Mijn code komt uit een voorbeeldje om etiketten af te drukken, vandaar de op labels gebaseerde namen van de variabelelen etc.
Ik zou een opdracht moeten invoeren bij de eigenschap <Bij afdrukken> maar deze vind ik niet terug bij de gebeurtenissen.
Als je de Detailsectie van je rapport aanklikt, en je gaat naar <Eigenschappen>, <Gebeurtenissen>, dan zul je 'm zien. De detailsectie heeft maar 3 gebeurtenissen (<Bij opmaken> ,Bij afdrukken> en <Bij terugtrekken>), dus die vind je wel :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan