A7N8X-E Deluxe geen 3 geheugenbankjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gebruiker9

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Hallo,

Ik heb hier een Asus A7N8X-E Deluxe moederbord, met daarop 2x512mb.
Nu heb ik hier een derde geheugenstripje bij gekregen, deze wil ik er logischerwijs graag inplaatsten zodat ik 1536mb krijg.

Als ik deze plaats start windows wel op, maar niet lang daarna krijg ik een blauw scherm, en als i kde pc uit doe is het geheugenbankje ontzettend heet.

Heb ook nog een ander bankje geprobeerd, maar het zelfde.. Kan het zijn dat moederbord een bios upgrade nodig heeft?

Of kan hij alleen maar dual channel aan? (of uiteraard 1 los bankje)
Hij heeft 3sloten, waarvan 2 dual channel.

Roy

Kan zijn dat je mobo het geheugen niet ondersteund, dit vind je terug in het handboek dat je bij je mobo gekregen hebt. Soort, merk, dual side, single side,.... kan allemaal voor problemen zorgen als je modules hierin verschillen.

@patrickt, nee, mijn "oude" dual channel geheugen is wel 2x het zelfde, de 3e die ik er bij wil plaatsen is van kingston. (andere weet ik zo vanaf het werk de naam niet van)

Het probleem is dat het bordje ondertussen al 5 jaar in de winkels ligt/lag, ik heb hem nu een jaar of 3, de handleiding geeft weinig aan, op de site van asus valt echter wel een pdfje te zien met daarom gekeurde geheugenmodules, maar dat zijn er maar een paar:

De kingston 256mb is wel getest, maar ik heb 512mb.

Mijn 2bankjes van 512 die er in zaten weet ik het merk niet van, de andere die ik er probeer bij te zetten zijn dus van kingston.

Mss als ik die 2 (heb eentje geleend, dezelfde) van kingston eropzet ipv de andere bankjes, en een van die 2 die er inzaten als 3e erbij hang?

Misschien wel een bios update proberen, het enige wat ik kan vinden over bios en geheugen is deze update:

A7N8X-E Deluxe BIOS 1008
Improve compatibility with certain memory modules

Er staat verder niet bij welke soorten of merken er beter ondersteund worden.

Dat is dus maar een zeer beperkt lijstje.. Ik had hem idd al gevonden.

Maar, hoe ga ik er achter komen welke cl het geheugen is?
Dat van kingston kan ik nog wel achterhalen denk ik, maar weet niet zeker of er uberhaupt een merkstickertje op mijn oude geheugen is geplakt.

Voor zover ik weet staat de CL waarde alleen op het geheugen zelf.(op een stickertje :p )

Hoi !

Je kunt kijken met Everest: http://www.majorgeeks.com/download4181.html

Bij moederbord - SPD !

Maar ik weet uit ervaring dat je de geheugenklok terug moet zetten naar 167 Mhz in het BIOS als je boven de Gig komt !

Er draait hier een soortgelijk mobo met 1,5 Gig , en met 200 Mhz volgt het ene BSOD na het andere !

Met 167 Mhz. nooit problemen.

Greetz,

Harry.

Oke, zodra ik thuis ben probeer ik dat even! :thumb:
Maar valt dat niet te merken dan, die 33mhz? (33 klinkt weinig, maar 33 op de 200 toch iets meer).

Dan zit ik alleen nog met het probleem dat het 3e geheugenbankje veel te heet wordt in verhouding met de andere 2.
Maar dit zou ook opgelost kunnen worden door terug naar 167mhz te gaan?

Laatst bewerkt:
Hoi !

Je praat over milliseconden, en wie merkt dat ?

Greetz,

Harry.

Hoi !

Nog even: dit laat onverlet dat je iedere geheugen-module wel compatible moet zijn met je MOBO !

Enne......met drie modules no more dual-channel !

Greetz,

Harry.

Bij SPD staat, Geheugeninstellingen:

@200MHz 3.0-4-4-8 (CL-RCD-RP-RAS)

Heb ik dan cl 3.0?

Modulespanning is wel 2,5, maar het gaat om 3.0?

Maar ik heb geen mogelijkheid om in de bios in te stellen hoe snel het geheugen is.

Hoi !

Dan kun je voor automatisch (=by SPD) kiezen.

Enne...heeft het Kingston-latje dezelfde spec's ?

Zo ja, dan een beetje spelen met de instellingen.

Modulespanning op 2,6 V kan ook geen kwaad.

Greetz,

Harry

Het kingston bankje is 3.0-3-3-8, op 200mhz.
Dus deze kan ik niet gebruiken in combinatie met 3.0-4-4-8?

Dan heb ik nog een ander soort kingston, deze is @ 200mhz 2.5-3-3-8
En op 166 2,0-3-3-8..

Maar zo te zien krijg ik op geen enkele manier 1,5gb met een van deze bankjes.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan