a7n8x mobo + ram

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirtbag

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2002
Berichten
248
Ik heb een asus a7n8x-x moederbpard gekocht met 1024 mb aan 400 mhz ddr geheugen, maar als ik nu de computer opstart geeft hij aan dat het op 200 mhz single channel mode werkt. terwijl dit toch 200 mhz dual channel moet zijn toch? echter in het boekje staat dat non ecc geheugen(unbuffered) moet zijn en in een sticky in het ram gedeelte staat dat een even aantal chipjes op de stick aanduid dat het ecc geheugen is, klopt dit nog steeds en moet ik andere ram op scharrelen of doe ik iets anders verkeerd?


bvd, db
 
je moet de beschikking hebben over 2 of 3 rammodules om gebruik te kunnen maken van dual channel.
Als je 2 modules hebt moet je deze plaatsen in bank 1 en 3 of 2 en 3 om dit te laten gaan werken.
Als je 3 modules hebt werkt het ook.
 
ik heb twee module's van ieder 512 Mb 400 mhz ram, merk transcend, nu was er op de asus zite te zien dat er een bios probleem was met psc chips(die op mijn ram zitten) en ik heb die bios updtae uitgevoerd maar heeft niet geholpen.

Ik heb de module's in de beide buitenste banken zitten, maar ik heb ze in elke opstelling al geprobeert. niet hielp.

ik baal hier behoorlijk van om eerlijk te zijn, heeft iemand nog suggesties die kunnen helpen, behalve ander ram halen?

bas9: bedoelde je te zeggen dat mijn geheugen niet specifiek goedgekeeurd is voor mijn mobo?


db
 
Geplaatst door dirtbag
ik heb twee module's van ieder 512 Mb 400 mhz ram, merk transcend, nu was er op de asus zite te zien dat er een bios probleem was met psc chips(die op mijn ram zitten) en ik heb die bios updtae uitgevoerd maar heeft niet geholpen.

Ik heb de module's in de beide buitenste banken zitten, maar ik heb ze in elke opstelling al geprobeert. niet hielp.

ik baal hier behoorlijk van om eerlijk te zijn, heeft iemand nog suggesties die kunnen helpen, behalve ander ram halen?

bas9: bedoelde je te zeggen dat mijn geheugen niet specifiek goedgekeeurd is voor mijn mobo?


db

Als je per sé gebruik wilt maken van dual channel dan zul je het huidige geheugen om moeten wisselen voor een ander merk
 
Geplaatst door DarkZen


Als je per sé gebruik wilt maken van dual channel dan zul je het huidige geheugen om moeten wisselen voor een ander merk

Ik heb hem geprobeert of fsb 200 en op fsb 166 en op fsb 166 is het sneller, dus ik laat het hier maar bij.
mocht ik later een 400 mhz cpu kopen kan die er gewoon in :)

db
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan