Aaaaaaaaa!!!!!!

• Onderwerp starter Onderwerp starter roc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

roc

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2005
na het formateren leek het opnieuw instaleren van win 98 goed te gaan.
maar na de melding:bezig met het voorbereiden van het opstarten van de pc moet ik ineens help intypen achter A:\> maar hier kan ik niets mee.
wie kan mij helpen.
:thumb:

Heb je misschien van de a: opgestart?
Windows wil natuurlijk opstarten maar jij hebt de volgorde in het bios niet op a: en dan c: .
Zoiets misschien?
Anders begrijp ik je niet zo goed.
Mocht je nog eens een vraag hebben roc dan kun je beter vermelden wat je probleem is. aaaaaaaaaaaa zegt niet zoveel :p

Als je windows is geinstalleerd moet je opstarten zonder floppy.

Als de installatie van Windows 98 voltooid is, dan wordt het Bios automatisch weer op C teruggezet ondanks dat je vóór de installatie op A gezet hebt. Desondanks kan het Bios nog zodanig ingesteld staan dat er op meerdere stations gelezen gaat worden. Kortom: Verwijder de diskette uit de diskette-drive en start je pc opnieuw. En wachten we af wat er gaat gebeuren.

Dennis.

PS: Tja, het onderwerp 'Aaaaaaaaa!!!!!!' vertelt niet erg veel over jouw probleem.

Bios wordt automatisch teruggezet naar C?? Dat is bij mij nog nooit gebeurd. Moet het altijd handmatig doen.

Ik ben dan ook benieuwd of anderen dat kunnen bevestigen.:)

Ik kan installeren wat ik wil maar bij mij gaat ie echt niet automatisch naar de C..Dat moet ik echt zelf doen in de bios.
Heb daar nog nooit van gehoord :cool:

Aanpassen van de Bios opstart volgorde kan alleen!!! handmatig
Is nog nooit anders geweest of @DENNIS90 heeft wel een hele speciale??

Nee, dat klopt niet helemaal. Het ligt er aan hoe je het bios instelt. Er zijn pc's die je als volgt kunt instellen:
Van de week gehad met een oudere pc.

Opties
A/C/D/E
C/A/D/E
C/D enz.

Dit staat dan wel in 1 regel en niet zoals bij mij in een aantal opties onder elkaar. Deze pc bleef maar starten van de hd terwijl ik toch de cd-rom voor had gezet.\
Het zat een beetje typisch in elkaar.

Automatisch zet ie hem bij mij zekers niet terug naar een install!

Maar als ik geen enter geef bij de vraag booten van cd-rom dan gaat ie natuurlijk wel netjes door (als HD op 2 staat en CD op 1)

Lijkt me overigens wel ideaal als zoiets zou bestaan als instelling...(Na instal bootvolgorde HD naar plaats 1) :thumb:

Maar waarom vermeld roc dat hij help in moest typen bij de a: prompt?
Ik begrijp er niets van.
Bovendien roc, vertel eens hoe het er nu voor staat!

Excuus.

Hierbij een errata:
dan wordt het Bios automatisch weer op C teruggezet ondanks dat je vóór de installatie op A gezet hebt
Had moeten zijn:
dan wordt het os automatisch vanuit C opgestart ondanks dat je vóór de installatie het Bios op A gezet hebt, je moet dan de diskette uit de diskette-drive verwijderen zoals @testje dat ook al zei(en ik bevestigde dat in mijn vorig bericht trouwens ook)

Zolang de Bios volgorde van roc op a, cdrom en c staat, dan zal naar mijn mening(het hoeft niet altijd zo te zijn) het os toch nog steeds vanuit c automatisch worden opgestart indien er in de stations a en cdrom geen media bevat.

Dennis.

Geplaatst door Elisa
Maar waarom vermeld roc dat hij help in moest typen bij de a: prompt?
Ik begrijp er niets van.
Het lijkt erop dat er door roc een fdisk was uitgevoerd om de bestaande partitie(s) te verwijderen en er vervolgens door hem er geen nieuwe partitie werd aangemaakt, maar gelijk hierna het systeem opnieuw werd opgestart. Er zou dus eerst een nieuwe partitie moeten worden aangemaakt alvorens de HD te kunnen formateren en geen help intypen, maar opnieuw een fdisk uit te voeren.
Geplaatst door Elisa
Bovendien roc, vertel eens hoe het er nu voor staat!
Ja, daar ben ik ook zeer benieuwd naar.

Dennis.

PS: @Elisa, het Bios van één van mijn pc's kan ook op een enkele optie gezet worden, namelijk alleen op de optie C-Only. Je hebt gelijk dat er verschillende soorten instellingen zijn.

Laatst bewerkt:
Roc

Sorry voor de late reaktie.
ik had zo snel geen antwoord verwacht.
Ik dacht dat m"n pc na het formatteren ging installeren door de opmerking:bezig met het voorbereiden van het opstarten van de comp.
toen moest ik help intypen.
Windows staat er dus helemaal nog niet op.
sorry als ik niet duidelijk was.
Ik ben ook maar een leek.:o

Laatst bewerkt:
Ik heb 2 vragen aan jou te stellen:

Is jouw hardeschijf nu al geformateerd en weet je hoe je het bios zodanig kunt instellen dat naar de cd rom-drive wordt gelezen tijdens de opstart?

Dennis.

Roc

Harde schijf is geformatteerd.
en ik heb geen idee hoe ik vanuit de bios op kan starten met cd rom.

Oké, we doen het stap voor stap.

Zorg ervoor, dat je nu weer de A-promt krijgt te zien, net zoals je dat in je vorig bericht beschreef.

Geef nu het commando: dir d:

Wat zie je nu op het scherm staan? Graag even hier vermelden.

Dennis.

Met Xp zorg je dat het bios op opstarten van de cdrom staat en de rest gaat vanzelf.
Als die cd die jij hebt van Windows 98 zelf opstartend is kun je het net zo doen.
Voor de rest hoop ik dat er nog iemand langs komt. Ik kan het me al niet meer herinneren hoe ik dat deed.
Ik herinner me ook een opstartfloppy van Win98. Dan moet je dus zorgen dat de pc van de a: opstart.
Maar verder...............
Aha Dennis, je bent er al zie ik :)

Geplaatst door Elisa
Voor de rest hoop ik dat er nog iemand langs komt. :)
Ja, ik ben er ook nog @Elisa.

@edit: O, dat zei je ook al.

Dennis.

PS: Ik probeer eerst via een ander aanpak, zonder het Bios.

Roc, lukt het?

Je mag ook het commando: dir d:\setup.exe geven. Als het bestand setup.exe niet wordt gevonden, dan doen we anders. En ook als de d-drive niet kan worden benaderd.

Dennis.

PS: Eigenlijk moet ik morgenochtend heel vroeg opstaan, maar doe mijn uiterste best om je probleem toch binnen niet al te lange tijd op te lossen. Maar anders kan iemand anders, misschien wel @Elisa, dat verder overnemen.

Roc

Dank je Dennis
Ik heb nu ingetypt wat je zij.
en ik krijg een hele waslijst.
Het volume in station d is ms-ramdrive.
map van D:\.
attrib exe 15.572 15-05-98 20:01
en zo nog een hele lijst verder op dezelfde manier.
en onderaan staat weer A:\>

Roc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan