Ik heb een vervelend probleempje met windows xp. De pc is tot nu toe alleen stand alone gebruikt. Nu wil ik hem in een netwerk opnemen. Daartoe de netwerkkaart op het moederbord geactiveerd en driver geinstalleerd. Dit levert geen problemen op en ik kan zowel op het netwerk alsook internet. Helaas na een paar minuten crashed windows en kan ik alleen nog opstarten via een koude start. Trek in de netwerk kabel er uit dan is er verder geen probleem.
Om te kijken of het een probleem was met de onboard netwerkkaart heb ikd eze gedeactiveerd en vervangen door een andere werkende netwerkkaart uit een andere pc. Echter hiermee treedt hetzelfde probleem op. Hang ik aan dezelfde connectie een laptop dan is er geen probleem.
Het moederbord in de pc is een ecs AF1 Deluxe (kt-600 met een Athlon XP 2400). Het betreft verder windows xp pro met service pack 1
Om te kijken of het een probleem was met de onboard netwerkkaart heb ikd eze gedeactiveerd en vervangen door een andere werkende netwerkkaart uit een andere pc. Echter hiermee treedt hetzelfde probleem op. Hang ik aan dezelfde connectie een laptop dan is er geen probleem.
Het moederbord in de pc is een ecs AF1 Deluxe (kt-600 met een Athlon XP 2400). Het betreft verder windows xp pro met service pack 1