aamwezigheid netwerkkabel crashed xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

godbluff

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 okt 2005
Ik heb een vervelend probleempje met windows xp. De pc is tot nu toe alleen stand alone gebruikt. Nu wil ik hem in een netwerk opnemen. Daartoe de netwerkkaart op het moederbord geactiveerd en driver geinstalleerd. Dit levert geen problemen op en ik kan zowel op het netwerk alsook internet. Helaas na een paar minuten crashed windows en kan ik alleen nog opstarten via een koude start. Trek in de netwerk kabel er uit dan is er verder geen probleem.
Om te kijken of het een probleem was met de onboard netwerkkaart heb ikd eze gedeactiveerd en vervangen door een andere werkende netwerkkaart uit een andere pc. Echter hiermee treedt hetzelfde probleem op. Hang ik aan dezelfde connectie een laptop dan is er geen probleem.
Het moederbord in de pc is een ecs AF1 Deluxe (kt-600 met een Athlon XP 2400). Het betreft verder windows xp pro met service pack 1

als je met je laptop probeert, gebruik je dan dezelfde netwerk kabel ???

Je zegt dat Windows crashed, wat gebeurt er precies? Foutmeldingen ed svp posten als ze er zijn :)
Gebeurt dit ook als je de PC in de Veilige Modus met netwerkondersteuning opstart?
Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar miss kan je het proberen: Zet SP2 erop!

netwerk

Chek de netwerk kaart, laatst zelfde probllem gehad, netwerkkaart was kapot, kabel erin en het systeem stopte zonder foutmelding

Ik gebruik bij de laptop dezelfde netwerkkabel. Verder heb ik nog een onkyo receiver met een netwerkaansluting en die werkt ook prima op dezelfde aansluiting.

Er zijn geen fouten te melden: de muis bevriest, het toetsenbord reageert niet meer en ik kan de pc alleen herstarten via reset of de powerknop. In het eventlog vind ik meestal niks. Als er al wat staat dan is het dat windows hing tijdens het draaien van app X (winamp bijvoorbeeld).

Re: netwerk

Geplaatst door pedaff
Chek de netwerk kaart, laatst zelfde probllem gehad, netwerkkaart was kapot, kabel erin en het systeem stopte zonder foutmelding

Daar ligt het niet aan. Met werkende netwerkkaart uit andere pc hetzelfde resultaat.

toch weer een stapje verder! Indien opgestart in safe mode met netwerkondersteuning dan werkt netwerk prima en internet ook. De pc loopt niet vast. Echter het blijkt dat er dan problemen zijn met de geluidskaart. Zowel winamp als medaplayer geven foutmeldingen die ik niet eerder heb gezien (pins are not connected o.a.).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan