Excel specialisten opgelet!
Ik wil aan de hand van een knop bepaalde gegevens uit een lijst halen en deze in een nieuwe lijst weergeven.
1. Ik moet uit een lijst met gegevens in kolommen B t/m J, enkel kolommen C, D, F, G en H kopiëren naar een volgend blad.
2. Vervolgens moeten deze gegevens worden gefilterd op kolom D met 1 vaste voorwaarde. Kolom D bevat 3 verschillende waardes.
3. Daarna moeten de gegevens uit kolom H, dit zijn bedragen, worden uitgesplitst in twee kolommen afhankelijk van wat in kolom G is ingevuld. Gegevens in kolom G bestaan dus maar uit twee waardes. Deze waardes zijn boven de twee uitgesplitste kolommen weergegeven.
4. Als laatst moeten alle gegevens worden gesorteerd op datum en liggen tussen twee opgegeven data. De data komen uit kolom C.
5. Gegevens in kolom F kan alles zijn.
6. De hoofdlijst met gegevens is variabel en kan per dag verschillen.
Ik denk dat dit via een macro het beste te realiseren is maar ik kom er bij lange na niet uit.
Wie biedt hulp!?
Ik wil aan de hand van een knop bepaalde gegevens uit een lijst halen en deze in een nieuwe lijst weergeven.
1. Ik moet uit een lijst met gegevens in kolommen B t/m J, enkel kolommen C, D, F, G en H kopiëren naar een volgend blad.
2. Vervolgens moeten deze gegevens worden gefilterd op kolom D met 1 vaste voorwaarde. Kolom D bevat 3 verschillende waardes.
3. Daarna moeten de gegevens uit kolom H, dit zijn bedragen, worden uitgesplitst in twee kolommen afhankelijk van wat in kolom G is ingevuld. Gegevens in kolom G bestaan dus maar uit twee waardes. Deze waardes zijn boven de twee uitgesplitste kolommen weergegeven.
4. Als laatst moeten alle gegevens worden gesorteerd op datum en liggen tussen twee opgegeven data. De data komen uit kolom C.
5. Gegevens in kolom F kan alles zijn.
6. De hoofdlijst met gegevens is variabel en kan per dag verschillen.
Ik denk dat dit via een macro het beste te realiseren is maar ik kom er bij lange na niet uit.
Wie biedt hulp!?