gst
Gebruiker
- Lid geworden
- 5 jan 2010
- Besturingssysteem
- 64-bits besturingssysteem, x64-processor
- Office versie
- Microsoft Office LTSC Professional Plus 2021
Geacht forum,
Voor een bepaade toepassing heb ik in een formulier een aantal textboxen op rij geplaatst met de volgende benaming
txtAantal_1
txtPrijsPerEenheid_1
txtGeschatBedrag_1
txtKorting_1, txt
txtDefinitiefBedrag_1
De volgende rij textboxen hebben dezelfde naam met die verstande dat de nummers anders zijn.
Voor elke invoer hiervan wil ik hetzelfde afvragen (totaal 10 rijen textboxen)
Ik zou dit willen doen middels een functie.
Function ControleBedrag(Aantal, PrijsPerEenheid, GeschatBedrag, Korting, DefinitiefBedrag)
If Not Aantal = Empty And Not PrijsPerEenheid = Empty And Not Korting = Empty Then
DefinitiefBedrag = Aantal * PrijsPerEenheid - (GeschatBedrag * Korting / 100)
End If
End Function
Dit lukt prima voor de eerste textboxen (nummers 1) maar het lukt mij niet om via een variabele deze functie aan te roepen.
Kortom, hoe kun je aan de naam van een textbox een variabele toekennen zodat je deze kunt gebruiken in bijv. een functie?
Voor een bepaade toepassing heb ik in een formulier een aantal textboxen op rij geplaatst met de volgende benaming
txtAantal_1
txtPrijsPerEenheid_1
txtGeschatBedrag_1
txtKorting_1, txt
txtDefinitiefBedrag_1
De volgende rij textboxen hebben dezelfde naam met die verstande dat de nummers anders zijn.
Voor elke invoer hiervan wil ik hetzelfde afvragen (totaal 10 rijen textboxen)
Ik zou dit willen doen middels een functie.
Function ControleBedrag(Aantal, PrijsPerEenheid, GeschatBedrag, Korting, DefinitiefBedrag)
If Not Aantal = Empty And Not PrijsPerEenheid = Empty And Not Korting = Empty Then
DefinitiefBedrag = Aantal * PrijsPerEenheid - (GeschatBedrag * Korting / 100)
End If
End Function
Dit lukt prima voor de eerste textboxen (nummers 1) maar het lukt mij niet om via een variabele deze functie aan te roepen.
Kortom, hoe kun je aan de naam van een textbox een variabele toekennen zodat je deze kunt gebruiken in bijv. een functie?