Aan en uit knop Acer laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Adelheid

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2003
Hallo allen,

ik heb geen idee of ik wel bij het goede onderwerp zit, maar ik stel de vraag toch maar.
De aan/uit knop van mijn Acer laptop doet het niet meer. De batterij is niet leeg, want als ik de knop indruk dan kun je even zien dat de batterij nog actief is en daarna gebeurt er niets meer. Nu ben ik daarmee naar een computerwinkel geweest en volgens degene die mij hielp is daar niets aan te doen, dus m.a.w. gooi hem maar achter de rododendrons.... Klopt dit of is dit één of ander verhaal om mij een nieuwe aan te smeren?
Alvast dank voor de reactie.

Groet,
Adelheid

Hang hem eens aan je adapter. ( batterij eruit )

Hallo Coenraad,

Hebben we al geprobeerd. Het zit em echt in de knop. Volgens de winkel maakte de knop kortsluiting.

Als je geluk hebt, is het een kleinigheid.
Kijk of je het frontje ( gelijk onder je beeldscherm ) kunt demonteren en neem eens een kijkje in de buurt van de aan/uitknop.
Wellicht is daar iets uit op te maken, los contactje, lam schakelaartje o.i.d.
Dit soort onderdelen zijn vaak op b.v. Ebay te vinden.

Lijkt mij niet de powerswitch die het niet meer doet want je ziet even de accu led oplichten.

Accu eraf en voeding ook, een paar keer die powerswitch indrukken, dan de voedingskabel met de powerswitch ingedrukt aankoppelen en na 5 sec. die switch loslaten, wat gebeurt er dan?
Ook zou je het geheugen eruit kunnen halen en dan proberen op te starten, hoor je dan bios beeps?

Vermoed overigens dat het moederbord is overleden maar dat moet nog worden bewezen.

Hallo

Merk/typenr/ouderdom is cruciale info die niet wordt vermeld.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan