aan en uitgaan van computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

anja67

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
Recent heb ik een nw moederboard en nwe drivers in mijn pc laten installeren. Sinds die tijd gat mijn computer regelmatig aan en uit, bijvoorbeeld bij een site met veel plaatjes of bij een spel. Dan moet ik hem resetten en geeft ie daarna meteen een schijfcontrole. Wie weet wat ik hiermee kan doen?
bedankt
Mainboard : MSI 865G/P/PE Neo2 (MS-6728)
Chipset : Intel i865PE
Processor : Intel Pentium 4 @ 2800 MHz
Physical Memory : 768 MB
Video Card : ATI Technologies Inc Radeon 9700/Pro, 9500 Series (R300)
Hard Disk : Maxtor (61 GB)
DVD-Rom Drive : _NEC DVD_RW ND-3500AG
DVD-Rom Drive : IDE DVD-ROM 16X
Monitor Type : ADI Systems ADI MS A715 - 17 inches
Network Card : Realtek Semiconductor RTL8169 Gigabit Ethernet Adapter
Operating System : Microsoft Windows XP Professional 5.01.2600 Service Pack 2
DirectX : Version 9.0c (februari 2005)

Laatst bewerkt:
Als je processor te heet wordt kan je pc zichzelf resetten. Misschien gebeurt dat bij jou. met speedfan kan je kijken hoe warm je cpu is

Ook de grafische kaart staat tegenwoordig bekend als te warm worden of teveel spanning gebruiken en dat kan een spontane reset tot gevolg hebben. Dus als je toch Speedfan download kijk ook even na de voltages van je voeding deze kan ook te weinig vermogen hebben !!

Succes. :thumb:

Hallo !

Rechtsklikken op : Deze Computer - eigenschappen - geavanceerd - Opstart en herstelinstellingen.

Haal het vinkje weg voor: De computer automatisch opnieuw opstarten.

Als er nu wat mis gaat start de PC niet opnieuw op, maar krijg je en blauw scherm met een foutmelding.

Schrijf die even over en vermeld die hier.

Dan hoeven we niet zo te raden, of de helderziende te spelen.

Greetz,

Harry.

Bedankt vast voor de tips, ik heb het vinkje uitgeklikt en nu goed opgelet wat er precies gebeurd. Dat is het volgende. Het is mijn beeldscherm die uitgaat dus lampje van groen gaat op oranje en is niet meer op groen te krijgen. Computer blijft lopen. Als ik dan druk op de aan en uitknop van computer gebeurd er niets druk ik op de reset knop dan start hij opnieuw op en doet mijn beeldscherm het ook weer. De computer gaat dan altijd eerst c controleren het type bestandssysteem is FAT 32 geeft ie aan.Wie weet waar dit aan kan liggen? Alvast hartelijk dank

probeer als het weer gebeurd eens de blauwe monitor kabel uit de pc te halen en hem dan weer terug te stoppen. blijft het beeld dan nog steeds uit? en anders de stekker van het beeldscherm eruit trekken en er weer indoen, zonder je computer uit te zetten. Krijg je hem dan aan?

zoja dan ligt het aan je beeldscherm.

zoniet dan ligt het aan je pc (videokaart of driver)

offtopic: trouwens als je volgende keer windows opnieuw installeert zou ik geen FAT 32 kiezen maar NTFS.

en het is heel normaal dat je een schijfcontrole krijgt als je de reset knop indrukt. Dat heeft denk ik niet veel te maken met je beeld dat uit gaat.

Ik heb hetzelfde probleem gehad en er echt heel erg veel tijd aan kwijt geweest om erachter te komen wat het was omdat ik daar normaal nooit zou zoeken (is nu wel m'n eerste standaard test) misschien dat het voor jou ook de oplossing is.
Bij mij lag het probleem aan 1 van m'n geheugenbankjes, haal er 1-tje uit (ik zie dat je met 768MB niet maar 1 bankje hebt) en kijk wat je pc dan doet. Gebeurd dan hetzelfde stop dan de ene bank terug en haal een andere eruit.

(P.S. wel eerst ff de stroom van je pc afhalen)

Ik heb 1 geheugen balkje eruitgehaald en tot op heden is er niets gebeurd qua uitvallen...maar wat is nu de bedoelinh moet ik dat geheugen eruit laten dan? Ps de test met het beeldscherm was negatief dus dat was het niet.

bedankt alvast weer

Ik zou inderdaad het geheugenbankje eruit laten anders heb je weer precies hetzelfde probleem. Je kunt wel een nieuw geheugenbankje erin zetten (tenzij je geheugenslot kapot is, maar dat komt maar zeer zelden voor).

Helaas ondanks dat het 1e geheugenbankje eruit was liep ging mijn scherm weer uit, niet eens bij een zwaar spelletje maar gewoon toen ik op hyves zat. Ik weet me geen raad meer wat ik hier nu aan moet doen

Stop dat ene geheugenbankje weer terug en haal een andere eruit.
Kijken wat er dan gebeurd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan