• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aan LucB of een andere helper

Status
Niet open voor verdere reacties.

Visiplan

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2005
Lucb,
Ik zag in je antwoord op de vraag "woord zoeken en aantal tellen" van Sabor dat je een soort pull down menutje had gemaakt met daarin "klanten", hoe maak je dat aan in Excel?

help

Kan iemand een van deze twee berichten die ik er per ongeluk op heb gezet eraf halen.

Moderator is geattendeerd in je andere bericht dus die zal wel dicht gaan. :)

gelukkig maar, maar je zou mij zeker niet kunnen helpen aan een antwoord op mijn originele vraagstelling??

Visiplan,

Zo'n DropDown maak je met de Werkbalk "Formulieren".

Om deze werkbalk in beeld te krijgen ga je naar het Menu "Beeld".
Hier kies je Werkbalken.
Nu klik je op Formulieren.
Op de verschenen werkbalke klik je op het ikoon met de tekst "Keuzelijst met invoervak".
Met de linkermuisknop ingedrukt kun je nu zo'n Keuzevak op je werkblad tekenen.

Rechtsklik op het keuzevak en kies Besturingselement opmaken.
Klik dan op de tab Besturingselement.

Meer staat te lezen in een Handboek Excel.

Succes ermee.

Even hierop doorgaand:

Ik heb 1 cel, waarin ik altijd een getal van 1 t/m 5 moet invullen, afhankelijk van wat ik hier dus invul komt er in een andere cel een ander getal middels een berekening, kan ik dit ook doen middels zo'n menu??

Visiplan,

Dat zou kunnen.

Eenvoudiger is om jou 1 t/m 5-cel te valideren.

Uitleg in de ZIP.

Bijlagen

Dit is ook hartstikke goed, bedankt!

Weet jij misschien ook of er een handige manier is om van Xindex van Quattro naar een formule van Excel te gaan????

Zo niet, dan vind ik je antwoord op mijn vorige vraag TOP!!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan