Aan Sluiten Digitaal Geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

killerbees

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2006
ik wil graag mijn altec lansing ada 890 verbinden met mijn creative audigy 2 platinum ex (digitaal dan ):shocked:
maar ik ben al naar meerder audio zaken geweest en niemand weet of dit kan en hoe :confused: ?
er zit een spdif uitgang op mijn creative audigy 2 platinum ex :love: en een coaxiale ingang op mijn altec lansing ada 890 :love: weet iemand of dit kan en of er een kabel voor is:rolleyes:

alvast bedankt:thumb:

Als ze beiden een coaxiale SPDIF kunnen hebben, is het een kwestie van een coaxile SPDIFkabel te kopen.
Wanneer de geluidskaart alleen een optische uitgang heeft, heb je een probleem.

A.J. zei:
Als ze beiden een coaxiale SPDIF kunnen hebben, is het een kwestie van een coaxile SPDIFkabel te kopen.
Wanneer de geluidskaart alleen een optische uitgang heeft, heb je een probleem.

de creative geluidskaart heeft een spdif uitgang (geen optische uitgang) maar de altec lansing volgens mij coaxiaal in alleen

Dus allebei coaxiaal toch?
Kun je er om te checken even een gewone cinch/cinch instoppen.
Als het goed is, past dat ook.
Wanneer er geluid komt, koop je een coaxiale kabel, maar neem dan geld mee, erg duur.

ik heb er een maand terug een kleine jack in gedaan in alle twee en kreeg toen een beetje geluid uit mijn boxen maar de jack plug in mijn 4.1 systeem ging er erg zwaar in dus ik dacht dat het niet goed ging

Hahahahaha, ik begrijp wel wat een jackplug is(het is m'n vak om dat te weten), maar ben nog nooit een coaxiale SPDIF aansluiting tegengekomen waar een jackplug in past.

Probeer het eens met een cinch/tulp plug(die rood/witte die altijd bij CD spelers geleverd worden).

ik heb de oude draad van mijn versterker gebruikt en dat past en geeft wel geluid maar erg slecht

Dat klopt, maar nu weet je dat het werkt en kan je gaan sparen van voor een echte coaxiale kabel :thumb:
Ook opletten dat niets te hard gaat, want dat wordt digitaal erg hard afgestraft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan