aan-uit-aan-uit PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

tzalwelweer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 okt 2008
Hallo,

Hierbij een in mijn ogen uniek probleem.
Ik ben in het bezit van een Fujitsu Siemens Scaleo desktop. Deze heeft momenteel het volgende probleem.

Uitgangssituatie is dat de pc uit staat, pc starten met aan-uit knop, de pc start op en valt na 1 seconde weer uit, 2 seconde pauze, start weer op voor 1 seconde en uit, 2 seconde pauze, etcetera.
Door de stekker er uit te trekken en 36 uur te wachten, valt de pc gewoon op te starten, maar waag het niet hem uit te zetten, want dan begint het feest met 50% kans weer.

Gelukkig zwerft er nog een laptop in huis rond zodat we niet helemaal zijn afgesloten van de "beschaafde wereld".

Wie herkent dit probleem of weet een oplossing?

Remco

Waarschijnlijk is de voeding van de pc aan het overlijden....

Ik heb dit vaker meegemaakt, en het kunnen diverse oorzaken zijn.

1. Een brakke aan / uuit knop die blijft hangen na bedienen.
2. Een lege backup batterij: Vervangen.
3. Condensatoren op het moederbord die versleten zijn. Herkenbaar dat ze bovenop bol komen te staan. Een ervaren elektronikus kan dit met secuur soldeerwerk vervangen.
4. Inderdaad zoals MrMusic al aangeeft: een brakke voeding. vervang deze door minimaal 350 watt.
5. Slechte koeling van de cpu. Een processor heeft een seconde of 4 / 5 nodig om erg warm te worden wanneer deze NIET gekoeld is. Koelpasta in orde? Sluit het koelblok goed aan op het vlak van de processor? Draait de fan?

Dit laatste in jou geval wat onwaarschijnlijk, omdat de pc soms wel start en blijft draaien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan