aan/uit bios award

Status
Niet open voor verdere reacties.

john4343

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2012
Ben bezig om een HTPC op te zetten en daarvoor gebruik ik een GA-A75M-D2H F5 moederboord
met een Awart bios en W7. Om sluip gebruik te verminderen staat alles achter mijn TV op
een verdeeldoos met hoofd schakelaar en waar ik alles s'nachts mee uit doe.
Nu gaat de pc aan als ik alles in schakel en dat is net niet wat ik wil ,want de pc hoeft
s'morgens om 7uur nog niet aan ,maar een zacht muziekje is wel nodig hi.
Waar oh waar kan dat geregeld worden in de bios ?Heb geprobeerd met PME ,maar
dat helpt niet ,schijnbaar is er meer voor nodig....
hulp gevraagd..
john

Welkom op Helpmij.nl.:)

In het Bios al gekeken bij de Power management setup? uit mijn hoofd iets met AC, ben de manual aan het downloaden maar Gygabyte is niet snel.:(

[edit]AC Back Function
Determines the state of the system after the return of power from an AC power loss.
Soft-Off The system stays off upon the return of the AC power. (Default)
Full-On The system is turned on upon the return of the AC power.
Memory The system returns to its last known awake state upon the return of the AC power

Bovenstaande moet op "Default" staan. Anders eerst de schakelaar van de voeding zelf op uit zetten.[/edit]

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.nl.:)

In het Bios al gekeken bij de Power management setup? uit mijn hoofd iets met AC, ben de manual aan het downloaden maar Gygabyte is niet snel.:(

[edit]AC Back Function
Determines the state of the system after the return of power from an AC power loss.
Soft-Off The system stays off upon the return of the AC power. (Default)
Full-On The system is turned on upon the return of the AC power.
Memory The system returns to its last known awake state upon the return of the AC power

Bovenstaande moet op "Default" staan. Anders eerst de schakelaar van de voeding zelf op uit zetten.[/edit]

Soft-off :Staat al op default.
Er zit geen schakelaar achter op de voeding (sfx) Zou volgens mij ook niet de netste oplossing zijn .
Zonder op de front start knop te drukken start de pc op
Voor de duidelijkheid ik wil geen pc starten of aan hebben wanneer er spanning op de pc-voeding komt,
De HTPC staat in de huis kamer!!

Nee,helaas!!
Heb geprobeerd om de bios te saven naar een file .
ook niet gelukt!!

Nog een andere voeding om te proberen?
Moederbord krijgt nu via de voeding die 5v spanning om te starten, dat zou niet moeten mogen kunnen.

Nog een andere voeding om te proberen?
Moederbord krijgt nu via de voeding die 5v spanning om te starten, dat zou niet moeten mogen kunnen.

LP ,
Is het niet zo dat er altijd spanning door de voeding gegeven moet worden om de front
schakelaar te kunnen bedienen. Een andere voeding zal daar niets aan veranderen.
Heb alle '' wake up '' uit gezet in de bios ' maar geen oplossing gevonden.

Mvrgrt john

Hehe, die 5v schakelvoeding staat altijd op 1 pool van de powerswitch via de voeding om de PC te kunnen starten als de voeding aan de wandkontaktdoos hangt, al staat de PC zelf uit, dat is dus een ATX, die is verbonden met de power on pin.
http://en.wikipedia.org/wiki/ATX

Indien er nu voeding op de PSU gezet wordt zou het moederbord niet mogen beginnen te werken, wat nu wel het geval is.

Hehe, die 5v schakelvoeding staat altijd op 1 pool van de powerswitch via de voeding om de PC te kunnen starten als de voeding aan de wandkontaktdoos hangt, al staat de PC zelf uit, dat is dus een ATX, die is verbonden met de power on pin.
http://en.wikipedia.org/wiki/ATX

Indien er nu voeding op de PSU gezet wordt zou het moederbord niet mogen beginnen te werken, wat nu wel het geval is.

Heb van de mc-1200 eens de aan/uit lijn gevolgd ,die loop zowel naar de front hoofdschakelaar als naar de
IR print t.b.v. remote. Daar zit het probleem ,want die verbindt direct de aan/uit lijn weer terug naar
het moederboord .
Onder tussen een e-mail vraag/verzoek bij MS-Tech neer gelegd ,hoe te handelen ,maar nog geen reactie ontvangen .

De pc uit het hoofdschakelcircuit houden is ook een optie, veel verbruikt hij niet in rust.

De pc uit het hoofdschakelcircuit houden is ook een optie, veel verbruikt hij niet in rust.

Met een wattmeter gemeten en dat was nog altijd een 5-Watt ,Om dat dag en nacht aan te laten was juist niet de bedoeling.
Daar is het om begonnen en liep ik bij het weer inschakelen tegen het start probleem aan.

Inmiddels bericht ont vangen van MS-Tech 12-10-2012 :

Hello,

please check your cables/connections, you should try to rotate the single cables/connectors (180°).
Mostly, it works fine on this case.

Hallo,

bitte überprufen sie ihre Kabel/Anschlüsse, sie sollten versuchen die Stecker/Kabel einmal um 180° zu drehen.
Meistens hilft das bei dem MC 1200.

Best regards,

Mit freundlichen Grüßen,

Heb zelf nog geen tijd gehad om het boven gemelde na te lopen
Gtr John

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan