Aan/uit Iframe

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noord2011

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2009
Beste mensen,

De onderstaande code heb ik op internet gepikt.
Nu wil ik dat de iframe altijd weg blijft. Alleen als ik op het knop drukt het verschijnt. (en weer drukt het verdwijnt).

Kan iemand mij hierbij helpen?

HTML:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html>
<head>
<title>hide/show iframe</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=ISO-8859-1"/>

<style type="text/css">
<!--
html,body {
     height:100%;
     background-color:#eef;
 }
#click {
     width:300px;
     line-height:30px;
     font-family:verdana,arial,helvetica,sans-serif;
     font-size:16px;
     color:#666;
     text-align:center;
     background-color:#fff;
     border:3px double #666;
     cursor:pointer;
     margin:20px auto;
 }
#frDocViewer {
     width:100%;
     height:75%;
 }
-->
</style>

<script type="text/javascript">
<!--
function HideFrame() {
  var fr = document.getElementById ("frDocViewer");
if(fr.style.display=="none") {
   fr.style.display="block";
}
else {
   fr.style.display="none";
  }

}
//-->
</script>

</head>
<body>

<div id="click" onclick="HideFrame()">hide/show iframe</div>

<iframe id="frDocViewer" src="http://www.codingforums.com/showthread.php?t=65683" frameborder="1" ></iframe>

</body>
</html>

Alvast bedankt

Hoi Noord2011,
Je bent er bijna:
In de css-styles moet aan het begin het iframe uit staan, dwz toevoegen:
Code:
#frDocViewer {
     ...
     display: none;
     }
Verder is in het javascript een kleine verandering nodig om in het begin niet twee keer te hoeven klikken; het script kan nl. in het begin niet zien dat de gewone style op "display: none" staat, maar wel dat de style niet op "block" staat:
[JS]function HideFrame() {
var fr = document.getElementById ("frDocViewer");
if(fr.style.display!="block") {
fr.style.display="block";
}
else {
fr.style.display="none";
}
}[/JS]

=======
Verder nog een paar aandachtspuntjes van heel andere orde:
  • Copyright. Sites hebben het auteursrecht op hun teksten en andere dingen. Als je een andere site (of iets daarvan, zoals een image) in een <iframe> gaat zetten, heb je de schriftelijke (=aantoonbare) toestemming van die andere site nodig, anders kan het je op rechtszaken en zware schadevergoedingen komen te staan (bv. > € 1000,-). En de meeste sites zullen het niet toestaan, want ze willen liever direct zelf hun bezoekers! *)
  • Frame-ontsnappers. Een aantal sites hebben daarom frame-ontsnappers ingebouwd: dan lukt het niet om ze in een <iframe> te krijgen.
  • Toegankelijkheid. Nadeel van een iframe is, dat je er nooit meer uit komt. Een klik binnen het iframe zet de opgeroepen nieuwe pagina ook weer in het iframe. Vandaar zeggen de webrichtlijnen.nl: "Gebruik geen frames op websites. Dit geldt voor zowel reguliere frames binnen framesets, als zogenaamde iframes." (Richtlijn R-pd.12.1, zie ook: Alles over frames).

Oftewel de vraag: kan je het niet af met een gewone link in plaats van een iframe?
Dan zou ik dat doen! :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
CSShunter,

De code zou aangepast worden tot mijn eigen website.
De bedoeling van de iframe is om meer info te presenteren van de bestaande product op mijn site.

Bedankt,

Wel heb ik een probleem dat ik de iframe breeder (Width) kan maken maar niet de hoogte (Height) kunnen aanpassen.

[De iframe wordt verwijs naar een verborgen pagina van mijn site, daarop staan meer info van het product]

Kan jij of iemand verder helpen.:shocked:

Hoi Noord2011,
Mooi, als het om je eigen site gaat is er niets aan de hand - behalve de frame-problematiek dus.

Maar kan je niet:
  • er een gewone <div> van maken, die je met een show/hide kunt bedienen?
  • of er een "uitgebreide versie" pagina van maken, zodat men heen en weer kan switchen?

Dan ben je van het iframe en het hoogteprobleem af.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan