Aan/uit knipperen bij opstarten!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Meesters77

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2008
Hoi,

Sinds een week heb ik problemen met mijn scherm.
Als ik mijn computer opstart, gaat mijn scherm continu aan en uit.
Mijn scherm uitzetten, stekker eruit halen heeft geen zin.
Na een paar keer geforceerd de computer uitzetten, blijft het scherm gewoon normaal aan.
Ik betwijfel dat het aan de monitor ligt, misschien is het wel een software probleem.
Ik kan gewoon heel de dag gamen, nergens geen last van, alleen bij het opstarten!

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn.

Alvast bedankt voor de hulp.

Meesters.

Goedemorgen,

Mogelijkheid om een andere monitor te proberen of de huidige op een andere pc ook een optie maar de eerste optie zal denk ik meer opleveren;)

Ik heb maar 1 monitor hier in huis, en ook maar 1 computer :(. Enige andere opties wat ik zou kunnen proberen om zoiets achter te halen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Goedemorgen,

Jammer , misschien dat wel even de aanwezige hardware en voeding gemeld kan worden.
Vraag dit omdat ik de voeding verdenk;)

Laatst bewerkt:
AMD Radeon HD 5700 Series (1gb geheugen)

Voeding 500 watt pro

Windows 7 64 bit

4gb geheugen

Intel Core 2 Duo CPU E8400 3.00 Ghz

Hoi,

Gezien de prijsvoering van de voeding kan het geen A-merk voeding zijn en gezien het probleem hou ik het op de voeding die aan het overlijden is dus zou ik een a-merk voeding kopen (meestal ook weer terug te brengen bij de meeste winkels) van 500 watt . A-merken zijn Crosair,antec, coolermaster en be-quiet bv .
Dan zal je volgens mij met 90% zekerheid van je probleem af zijn

Laatst bewerkt:
Ok thx voor de hulp :), een firmware update voor mijn voeding?

Kan het ook eventueel de videokaart zijn die het aan het begeven is?
Is er een programma die mijn videokaart leest op eventuele fouten?

Een virus sluiten we uit denk ik he.

Thx,
Meesters

Hoi,

Nee er is geen firmware update voor een voeding ,en als de pc geforceerd opgestart is blijft hij aan schrijf je dus denk dat de voeding gewoon het probleem is dat hij niet de gewenste stroom/spanning kan leveren . Zou eventueel het moederbord kunnen zijn maar voeding is op het ogenblik gezien merk/kwaliteit even aannemelijker.

Ik doe de pc geforceerd afsluiten, dus dan staat ie ook echt uit.
5 sec. later zet ik de pc weer aan, en dan krijg ik een zwart scherm met melding "windows normaal starten" of "veilige modus", en dat gedeelte blijft de monitor altijd aan.
Gaat ie verder met laden van windows gaat het scherm weer aan en uit.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Ja ik denk toch gezien de klacht even een andere voeding proberen even beste optie is hier ligt nog wel een voeding om ter proberen:D

Ok thx :), maar ja ligt het niet daaraan zit ik hier met 2 voedingen te kijken, denk niet dat ik de voeding terug kan sturen en mijn geld terug kan vragen!

Hoi,

Ligt er aan waar je de voeding besteld bij paradigit ,mycom en mediamarkt kan je gewoon retourneren hoor

Ps je kan zien waar ik woon misschien optie?

Laatst bewerkt:
Heb toch even gebeld met Alternate technische dienst.
Het is dus puur opstart problemen als de pc koud is.
Hij zegt dat kan eigenlijk van alles zijn, geheugen/videokaart/moederbord/voeding/processor.
Haha dat is heel mn computer behalve de hdd dan. lol

Wat ik ook kon doen is een bios update, maar hij zei ook als je het nooit hebt gedaan niet aan beginnen!

Hoi,

Hij heeft gelijk een bios update niet doen heeft trouwens geen invloed op probleem ,en ja kan alles zijn maar gezien je omschrijving in je eerste post hou ik het op voeding aangezien je wel kan gamen zonder problemen. Maar je kan voor de zekerheid memtest eens een aantal uur laten draaien. of als eerste je hebt 4ig geheugen weet niet hoeveel reepje maar eens met 1 op laten starten gaat dat dat goed of slecht dan andere proberen blijft het zelfde dan memtest draaien met alle reepjes.

Laatst bewerkt:
Ik heb nu het volgende te melden. Ik heb de computer aan laten staan (paar uur), en de monitor uit gezet. Na een paar uur de monitor weer aangezet en hij gaat weer telkens aan en uit. Andere voedingkabel geprobeerd geen resultaat. De kabel uit de videokaart gehaald en blijft aan en uit gaan. De pc wel 10x geforceerd uit gezet en weer aangezet geen resultaat. Denk echt dat mn monitor overleden is, moet echt een andere monitor hebben om te testen.

Ok, de voeding verdenken, adviseren te vervangen, zonder ten eerste de monitor & ten tweede de videokaart te controleren, is natuurlijk absolute nonsens.

Geef ten eerste in je volgende bericht even het merk/model/type/versie van zowel je computer als de monitor.

Nodig een vriend met een laptop uit waarop een externe monitor kan worden aangesloten, of vraag een goede buur of je met de monitor langs mag komen, & test de monitor.

Monitor dan wel goed? In geval van een PC, haal de stroom eraf, trek alle stekkers los, schroef de kast open, schroef je videokaart los, trek die eruit, maak eventueel van de gelegenheid gebruik om voorzichtig zowel de videokaart als het interieur van de kast te stofzuigen (houd een blank ongeverft deel van de kast altijd met een hand vast), klik de videokaart goed zonder geweld weer terug, vastschroeven, kast dichtschroeven, aansluiten, testen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan