Aan/Uit knop Acer Espire M7720 werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johan3h

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2012
Forum,

Ik ben in het bezit van een Acer Espire M7720. Zonder verdere aanpassingen. Het ding werkt op zich prima
Nu heb ik echter sinds kort een raar probleem aan de hand.
De comp aanzetten doe je middels een druk op de aan/uit knop. Logisch! Echter deze knop werkt bij mij niet altijd. De ene keer doet hij het wel en dan ineens weer niet.
Simpel een druk op het knopje zou het moeten doen. Maar nee hoor. Geen leven! Lang de knop ingedrukt houden. Niets. Heel kort even dan maar. Ook geen enkel teken.
Even de stroom er dan maar even helemaal af. (In de comp gaat er ledje langzaam uit ten teken dat hij "helemaal leeg is". Stroom er weer op. Drukje op het knopje en..... niets.
De moed niet opgevend maar blijven drukken. Een beetje naar links want misschien zit het schakelaartje niet helemaal lekker. niets. Rechts dan? Ook niet.
Weer een drukje en dan ineens wordt het zwarte monster wakker en werkt weer naar behoren.

Voordat ik de comp ga openschroeven en zijn binnenste eens ga bekijken. Heeft iemand enig idee wat er hier aan de hand kan zijn, heeft iemand wellicht de zelfde ervaring en er wat aan kunnen doen?

In blijde afwachting,

groet,
Johan

Hallo

"Heeft iemand enig idee wat er hier aan de hand kan zijn"

Defekte schakelaar ???

Deze controleren d.m.v. multimeter.

Indien deze defekt mocht zijn , lossolderen , en vervangen door een identiek exemplaar.

Uiteraard heb je deze laptop al proberen op te starten zonder batterijpack , een defekte l.i.o.n. batterij kan ook dergelijke symptomen veroorzaken.

Peter

Ik heb ook een M7720 en exact hetzelfde probleem.
Als hij eenmaal uitstaat probeer ik van alles maar niets helpt.
Net ook weer. Ik had het al opgegeven en zat effe op mijn laptop te zoeken, en plotseling gaat hij alsnog aan, zonder dat ik iets deed.

Johan, Heb inmiddels al verder een oorzaak gevonden?

>>Defekte schakelaar ???
>> Deze controleren d.m.v. multimeter.
Ik denk zelf niet dat het de aan\uit schakelaar is, zelfs de connector op moederbord doorverbonden waar schakelaar aan vast zit heeft geen effect.

>>Uiteraard heb je deze laptop al proberen op te starten zonder batterijpack , een defekte l.i.o.n. batterij kan ook dergelijke symptomen veroorzaken.
Het betreft een desktop pc Peter, en behalve de cmos battery zit daar geen batterijpack in, dus nee dat heb ik in ieder geval niet geprobeerd, maar gok dat het ook dat niet is.

Ralph en anderen,

Ben net terug uit Zuid-Afrika. Wil mijn foto's en film gaan bekijken. Wat denk je..... geen reactie op de knop. Comp weer opengeschroeft. Leg 'm op z'n kant, gaat het kreng spontaan aan. Even proberen! Weer uitgedaan. Knopje drukken en ja hoor.... leven!! comp weer op z'n plaats en..... niets. Ik wordt er niet goed van. Het zijn alleen de rood en witte draadjes die naar de connector lopen. De blauw/witte lopen naar de klep boven op de comp. Schakelaar losgemaakt. De rode en witte verbonden. Geen reactie. Weer los gemaakt. 3 seconden tegen elkaar gehouden en weer los en wat schetst mijn verbazing. Het leeft ineens weer.
Begrijpt iemand hier iets van???? Ik niet meer... Schiet mij maar lek!!!:mad:

Aan/Uitknop werkt niet meer

Hoera het probleem is opgelost! Na nog wat extra rond vragen hier en daar kwam er iemand op het idee dat het wel eens de voeding kon zijn. En inderdaad het was de voeding. Kapot!!!
Nwe gehaald, erin gezet alle draadjes weer op hun plek en.... ja hoor de PC leeft weer.

Dus Ralph, Reken er maar op dat ook jouw PC er gewoon echt mee uitscheid. Alsdan: Even de voeding nakijken en evt voor 5 tientjes lopt hij weer als een zonnetje.

Groetjes,
Johan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan