aan/uit lampje ging knipperen terwijl pc aanstond, daarna niks meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

roy2900

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2011
Hallo,
mijn pc stond gisteren gewoon aan, opeens ging het aan/uit lampje knipperen(groen systeem lampje voorop de computer. Ik had op dat moment ook geen beeld meer op mijn computer, hij deed niks meer. Ook niet met de resetknop.
Daarna uit gezet met schakelaar en deed niks meer vanaf dat moment. Lampje gaat niet meer aan. Ik heb wel het idee dat hij stroom krijgt, hoor een heeeel kort geluidje als ik hem de eerste keer aan probeer te zetten.

Zou het mogelijk zijn dat de bios iets blokkeert ofzo iets dergelijks?

Hoop dat iemand een idee heeft.

Mvg Roy

stroom er helemaal van af en dat 1 min zo houden.(is laptop ook accu er uit)

Heb ik net gedaan. Zelfs de batterij wat op het moederbord zit. Zo'n 20 min alles eraf gelaten.

Als ik daarna de eerste keer op de aan/uitknop duw hoor ik een zoem geluidje van 1 a 2 sec. De keren erna dat ik op de aan/uitknop duw helemaal niks meer.

p.s. het is geen laptop, maar een gewone pc van een jaar oud

Heb een vermoeden van een kapotte voeding.

Wat coolkil bedoelt is een atx-reset, als de stroom eraf is (stekker eruit) powerknop 1 minuut ingedrukt houden.

Heb ik zeker ook aan gedacht, dat het de voeding kan zijn.
Maar wat ik zo raar vind is dat ie niet helemaal uit is gevallen de eerste keer. Maar dat het groene lampje bleef knipperen.

Ik ga morgen is kijken voor een nieuwe voeding, maar ben er niet voor de volle 100 procent van overtuigd dat dat het is.

ik weet niet of je ingesteld heb dat je pc zodra er weer stroom beschikbaar is opnieuw op gaat starten

Zover als ik weet niet. Maar ik ben met die instelling van de pc ook niet echt bekend.

Ik heb daar niks aan veranderd staat dat dan standaard zo ingesteld?

weet ik niet ik denk alleen dat coenraad gelijk had met dat de voeding kapot is

ik heb nog is goed gekeken. Als ik zorg dat alle reststroom eraf is (door stekker eruit en powerbutton 1 min vast te houden).

Als ik de pc dan de eerste keer aan probeer te zetten, zie ik dat led 1 van het moederbord(blauwe led) heel even gaat branden. En dat de koeling van de cpu aanstalte maakt om te draaien (maar zover komt het niet).

Misschien hebben jullie aan deze info meer.

Bvd Roy

Ga er gerust vanuit, dat het je voeding is.

Probeer anders eens een voeding van een kennis.
In cq uitbouwen stelt niet echt veel voor.

Een jaar oud; dan moet je nog garantie hebben. Een voeding mag niet zo snel kapot gaan

Ron

Je zult er versteld van staan hoeveel voedingen er sneuvelen binnen een jaar.
Piekspanning, piekbelasting etc.
Als het een kwaliteitsvoeding betreft, die uiteraard wat duurder zijn, heeft hij een langere levensduur als een voeding die je voor € 25,- aanschaft.
Maar als hij een jaar oud is, zou ik zeker de verkoper erop aanspreken.

Ben via een vriend bij iemand wat een comuter-winkeltje heeft terecht gekomen.
Hij heeft er een nieuwe voeding in gezet, maar niks. Wat blijkt tot nou toe zijn de voeding en moederbord kapot.

Heb de pc nou terug gebracht naar de winkel waar ik hem heb gekocht. Er bleek 2 jaar garantie op te zitten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan