Aan/Uit via Start werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

snel0026

Verenigingslid
Lid geworden
10 feb 2002
Ik heb Windows 10 (volledig bijgewerkt).
Sinds kort kan ik Windows 10 niet meer afsluiten via de knop onder Start-Aan/Uit-Afsluiten.
Als ik daarop klik, dan gebeurt er helemaal niets.
Ik moet dan via Ctr-Alt-Del naar Taakbeheer en daar rechts onder op de knop afsluiten klikken.
Wat kan daarvan de oorzaak zijn?

Lees dit even door, misschien lost het je probleem op : Klik

Laatst bewerkt:
Ik wist niet dat de Classic Shell een reparatietool bevat voor het afsluitprobleem van Windows 10?

Ik wil daar graag wat meer over lezen (over dat reparatiegedeelte -voor het afsluitprobleem- en de mensen waarbij het hielp), waar kan ik dat vinden?
Wat ik namelijk op één van de pagina's over de Classic Shell vind is dit :

Classic Shell only changes some visual aspects of Windows Explorer and Internet Explorer. These features are very limited in scope. No other applications are affected

Volgens mij vervangt de Classic Shell het e.e.a. maar lost 't het afsluitprobleem Windowstechnisch niet op. Vergelijk het maar een beetje met : Office Word werkt niet en nu heb ik maar Open Office geïnstalleerd en dat werkt wel. Da's wel leuk, maar het lost niet het probleem van Word op, toch?

Laatst bewerkt:
Klik met de rechtermuisknop op 'Start' en dan 'Configuratiescherm' (of typ 'configuratiescherm' in het startmenu).
Met het 'Configuratiescherm' in pictogrammenweergave klik je op 'Programma’s en onderdelen'. In de lijst met geïnstalleerde programma’s staan 'Intel Rapid Storage Driver' en 'Intel Management Interface' vermeld.
Deze programma's staan bij mij niet in de lijst. Wel staan er: 'Intel Graphics Stuurprogramma' en 'Intel SDK for OpenCL-CPU Only Runtime Package'.

Deinstalleer deze programma's met de rechtermuisknop, door daar op 'Verwijderen' te klikken.
Na een herstart zijn de drivers verwijderd, en worden ze vervangen door Windows 10-drivers.

'Snel opstarten' uitschakelen
Heeft je pc nog steeds problemen met afsluiten of lukt het opstarten soms niet en dan weer een paar keer achter elkaar wel? Schakel dan de optie 'Snel opstarten' uit.
Deze is te vinden in het 'Configuratiescherm' onder 'Energiebeheer -> 'Het gedrag van de aan/uit-knoppen bepalen'.
Klik op Instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn' en schakel de optie 'Snel opstarten inschakelen' uit. Bij mij staat de regel 'Snel opstarten inschakelen' er niet

Zorg ook dat een stukje hoger achter 'Actie als ik op de Aan/uit-knop druk' is ingesteld op 'Afsluiten'. Klik op 'Wijzigingen opslaan' en het de kans is groot dat opstarten-afsluitperikelen verdwijnen.

Alles wat ik in dit advies wel kon vinden op mijn pc heb ik gedaan.
En.........als ik Classic Shell installeer, dan werkt de aan/uit-knop in Classic Shell WEL.

Maar ik wil de gewone Windows10 lay-out blijven gebruiken.
Ik hou me dus aanbevolen voor een betere oplossing.

Het probleem bestaat nog steeds. En een oplossing schijnt niet voorhanden te zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan