Aan- uitzetten bv 'Dubbele punt + e => ë'

Status
Niet open voor verdere reacties.

Visara

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2019
Goededag,

Als ik mij niet vergis is er ergens in Windows in te stellen dat "e vanzelf ë wordt. Dat werkt bij mij zo en dat wil ik meestal ook.
Maar kan ik voor een specifiek programma instellen dat dit wordt uitgeschakeld? Ik werk in VSCode om te programmeren (beginner), en dan is het heel irritant dat ik er steeds op moet letten dat 'example' niet éxample' wordt.

Is dit iets dat in principe in Windows ingesteld moet worden, niet binnen een applicatie? Ik kan dus niet hopen op een Extension binnen VSCode die dit voor me oplost? Kon het niet vinden.
Wat is de naam eigenlijk van dit automatisch veranderen van bijv "e in ë ? Als ik dat weet zoekt het wat makkelijker :)

Met vriendelijke groet,
Visara

Je kan wisselen tussen beide toetsenbord instellingen (Dutch(Nederlands) en English (United States)) middels de toetscombinatie ALT+Linker SHIFT.

Laatst bewerkt:
Ikzelf heb mij aangeleerd om shortkeys te gebruiken in editors/IDE's. als je bijv echo typt, dat je dan direct dit ziet
echo ' ' met de focus al tussen de single-quotes.

Hm, toetsenbordinstelling wisselen of mezelf aanleren na bijv " [spatie] te blijven typen, dat gaat 'm worden dan.
Die Alt-Shift of Ctrl-Shift ken ik, dat heb ik weleens per ongeluk geactiveerd :) Ik had niet bedacht dat ik er hier wat aan zou hebben.

Dankjulliewel!

Als je wat langer programmeert zal je er achter komen dat die zgn. "sticky keys" a pain in the butt zijn en zet je ze vanzelf uit ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan