Aanbevolen grootte windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Windowsfaq

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 jan 2010
Berichten
1.519
Ik moet een laptop repareren voor een 60 plusser.
Zij doet alleen internet en typen verder niet veel eisend.
Ik wou een solid state drive installeren maar weet nog niet goed hoeveel GB windows 7 + updates + office 2010 = ???gb nodig is:confused:
Zou 30gb genoeg zijn? er gaat altijd nog wat gb's vanaf dus 24gb? plus windows 7 en updates en software dus zou dit genoeg zijn of tog 60gb?

Wat zouden jullie adviseren?:rolleyes:
 
Windows 7 vraag bij de installatie minimaal een partitie van 40GB.
 
Waarom zou je Office 2010 installeren voor iemand die alleen een beetje typt?
En iemand onnodig op kosten jagen?
Installeer Open office, da's gratis.

Tardis
 
30 GB kan net, maar 60-64GB is wel aan te raden zodat je ook nog andere programma's kunt installeren ;)
 
Ik heb er zelf 120G in zitten - kost niet veel meer - en de W7 plus extra programma's gaat na een jaar al aardig richting 59G, inclusief opgeslagen teksten en sheets... En ja ik gebruik ook LibreOffice.

Dus m.i. is zelfs 60G aan de krappe kant. Nou sla ik zelfs veel op op usb of sd kaartjes (8 en 16G is ideaal), maar als dat intern zou worden opgeslagen...
De harddisk loopt toch heel langzaam voller en voller. Maar met 120G hoef ik niet echt kieskeurig te zijn al schoon ik de harddisk regelmatig op.
 
Laatst bewerkt:
We hebben et over een 60 plusser!:shocked:
Zij doet alleen facebook en email verder niet!

heb hier een test gedaan windows 7 sp1 alle updates geinstalleerd + office2010.
heb zelf 15GB vrij!



zoveel mb's verbruikt ze tog niet op internet.

Dus 30GB kan makkelijk!
 
Om te weten wat jullie ervan vonden:)
Messchien konden jullie wel vertellen dat wanneer ze op interet zit dat ze zo 4gb kwijt weer is in 1 week bijvb.

Beter een x keer navragen dan achteraf denken, hmm dit gaat niet werken:rolleyes:

Maar toch bedankt! :d
 
ze zeggen dat hardeschijfen en ssd's 6% van totale grootte niet laat zien.
hoeveel is dat van 30GB?

100% = 30gb
1% = 0,3gb x 6% = 2,8gb?:confused:

is dit goed?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een 60GB SSD voor Windows. Werkelijk kan ik daarvan 55,8GB gebruiken. Heb daarvan nog 6,25GB vrij. Er staan geen games op, enkel software die ik gebruik. Gebruik een Windows Ultimate 64BIT met SP1
 
We hebben et over een 60 plusser!:shocked:
Zij doet alleen facebook en email verder niet!
zoveel mb's verbruikt ze tog niet op internet.
Dus 30GB kan makkelijk!

Hahahahahaha dat ben ik ook! 60plus... Zegt niets.
Als jouw 60plusser op internet met mp3 en plaatjes aan de gang gaat gaat het hard hoor, en zeker als ze youtube (streaming) ontdekt.
En dan heb jij ook nog uTorrent geinstalleerd! ;)
30G niet te krap, ik help het je hopen!:)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb tog qua prijs en prestaties een ocz agility 3 ssd 60GB reserveerd en kan morgenochtend bij de dixons ophalen:p

Vind 30GB ook te krapjes hoor :D
 
Aj, je kunt beter geen agility 3 schijf nemen, zeer onbetrouwbaar (lees: vallen vaak dood neer) en ook absoluut niet snel in het echt. De opgegeven snelheid is namelijk alleen te halen bij optimale condities en wordt in het echt dus eigenlijk niet gehaald ;)

Betrouwbare en snelle SSD's zijn de Crucial M4 en de Samsung 830. Deze zijn wel ietsje duurder maar kennen weinig uitval en behalen de opgegeven snelheid wel!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan