Aandachtspunten samenstellen nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

larszzie

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2008
Hallo allemaal,

Een aantal maanden geleden heb ik jullie hulp gevraag voor het samenstellen van een nieuwe PC. Dat is helemaal gelukt en hij staat nu!
Echter zou ik graag voor een eventuele volgende keer graag willen weten wat de punten zijn waar je op met letten bij het samenstellen van een goed werkende PC.
met die punten bedoel ik bijvoorbeeld: Let op de socket op mobo en CPU. Let op hoeveel Watt je systeem trekt. Zouden jullie mij nog meer van deze aandachtspunten kunnen geven, zodat ik het de volgende keer in één keer zelf kan proberen (laat het dan natuurlijk wel eerst door jullie controleren ;-) )

Alvast bedankt!

Je moet verschillende videokaarten vergelijken door te zoeken op bijv. ''5970 vs gtx280'' of zoiets als ''6870 benchmark''
Voor de voeding moet je uitzoeken hoeveel je videokaart en processor trekken. Meestal staat dit wel op de site van de fabrikant.
Voor de rest je eigen punten.

Bedankt voor je antwoord, maar volgens mij klopt het niet helemaal. Ik weet namelijk ook dat je geen DDR2 geheugen kan klaatsen op een DDR3 mobo, maar er zijn natuurlijk nog veel meer dingen.

Ja, maar zoiets zei je toch al. Nou wat jij wil, meer punten:
het moederbord moet passen in de kast.
als het mobo drr2 is, moeten de geheugenstrips ook drr2 zijn
het moet binnen je budget passen
zorg dat je geen kortsluiting maakt
haal alle stekkers los
trek eventueel huishoudhandschoenen aan

bij het geheugen staat ook altijd een frequentie. Moet die ook altijd gelijkt zijn aan de frequentie die het mobo aankan of hoeft dat niet?

Hoeft niet, maar dat is natuurlijk wel zonde van je geld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan