• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost aandelen koeren binnen halen in excel.

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Hier kun je toch uit een heleboel varianten kiezen.
Alleen als je de prijs historie wil bewaren dan moet je die kopiëren en plakken als tekst onder een datum.

Bijlagen

eigenlijk was het de persoon die het vorige bericht startte enkel te doen om de waarde van het aandeel 3ois
En verder niks van de site.
Maar ik ben totaal iets anders tegen gekomen vandaag. Maar niet getest en ga dit weekend testen of ik het werkende krijg op linux via wine
https://yloader.com/
Dit haalt aandelen koersen binnen via de yahoo finance.
Je moet enkel een tekst file maken met alle tickers van aandelen in onder elkaar of gescheiden met een spatie en die dan inladen in het programma en dan worden die gedownload.
Maar je moet wel de juiste ticker gebruiken die yahoo toe past. zoals bv voor xior xior.br als ticker gebruiken

Laatst bewerkt:
Waarom zo moeilijk doen, kijk dit eens.
Aandelen
Dat is toch veel makkelijker.

@glda19 Hoe gaat het met je aandelen, kun je nu alles binnenhalen.
Ben nog steeds benieuwd wat je wilt bereiken en van welke aandelen je de koersen en de historie wilt hebben.
Er zijn nog wel meer oplossingen.
Anders deze op opgelost zetten.

Niks verder gekomen die yloader werkt maar heeft geen goede instal procedure. Daarmee bedoel ik heeft geen menu onderdeel in Windows 11
En dit van excel werkt niet in de stand Adobe versie die heeft zo geen menu koers data

Bekijk onderstaande file eens.
Ik weet nog steeds niet welke info je nodig hebt.

Bijlagen

Ik had je een berichtje gestuurd met de link.

Laatst bewerkt:
Sorry wilnde links die je gebruikt van alle werkbladen.
Zie geen link enkel een bestand
Vind enkel deze link naar docs. Maar weet nog niet hoe je dit bekom3n bent
Code:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/17MO-MS4zlSm0c9A8N59_J4sWQLSFou8iGdO_WBqpIaM/edit?usp=sharing

Ik denk dat voor jouw bestand alleen het werkblad "Google data" van belang is om dat die met power query uit docs is gehaald. Dus het bronbestand is Google docs bewerkt met power query.

Denk dat we het hier gaan bij laten. Want oplossing komen er niet

Die werkt niet in Excel denk ik @peter59, je moet hem openen in google docs en dan de link in Power Query zetten om hem in excel te zetten, maar het blijft de formules toevoegen, bewerken veranderen in Docs.
Ik ben er een beetje klaar mee, je krijgt toch geen goed antwoord.

Terug
Bovenaan Onderaan