[AANGEBODEN] CSV Importeren naar SQL Handleiding

Status
Niet open voor verdere reacties.

grumbkow

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2007
Berichten
924
Beste Helpmij bezoekers.

Voor een schoolproject moest ik een module schrijven welke een CSV bestand kon importeren naar een database.

Deze kennis was bij mij niet (geheel) aanwezig en ben daarom op onderzoek uit gegaan.
Heb een kleine tutorial gevonden en besloot eerst alles een beetje te documenteren.

Van het één kwam het ander en uiteindelijk eindigde ik met een complete handleiding om CSV bestanden te importeren via PHPMyAdmin en een 2e methode om dit te doen via een PHP script.

Ik heb de handleiding geschreven met het idee dat deze op school gebruikt kan worden door de 1ejaars programmeurs dus soms ga ik wat dieper op dingen in etc maar ben uiteindelijk best trots op het resultaat.

Helemaal gezien het mijn eerste echte handleiding ooit is.

Dus voor de mensen die dit ook willen leren, biedt ik deze handleiding ook hier aan.


Ook bij deze de vraag of een aantal mensen met wat meer PHP kennis deze zouden willen doorlezen en mij hierop feedback willen geven.
En of er misschien nog mensen zijn die nog eventuele functies kunnen bedenken om dit uit te breiden of iets dergelijks mocht ik me weer eens vervelen!

De bestanden zijn te groot om als bijlage mee te sturen(400kb) dus ik heb een .zip bestand op mijn server gezet.

Je kunt het bestand downloaden via http://bit.ly/gwuY12


Met vriendelijke groeten,

Jeffrey von Grumbkow
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan