• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aangepast autofilter gezocht

• Onderwerp starter Onderwerp starter rockx
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rockx

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2007
Hey ik zoek in excel "aangepast autofilter" ik heb namelijk 500 leeftijden en daar moet ik iedereen uit filter die ouder is als 45 jaar. nu heb ik hier een screenshot liggen met aangepast autofilter. Maar ik vind alleen onder het tabblad Data, autofilter en uitgebried filter terug. Waar vind ik aangepast autofilter terug?

ik had geprobeerd bij uitgebreid filter alle leeftijder selecteren en dan criteriumbereik >45 maar dit doet hij niet.

Zet er een extra kolom naast met de leeftijd in jaren.
Pas daar uw filter op toe.
Data-Filter-Aangepast-groter dan 45

Cobbe

Hoi,

Selecteer de tabel waar je gegevens in staan en klik met je rechter muistoets. Kies nu voor de optie om er een lijst van te maken. Elke kolom krijgt nu bovenaan een filter optie, zodat je per kolom een filter kunt instellen voor de hele tabel.

Kies voor het aangepaste filter in de lijst en je kan vervolgens kiezen voor getallen groter dan ....

Demo staat op http://demo.snirc.nl/Excel-meerdere-criteria.html

ik heb excell 2003 - Data-Filter-Aangepast bestaat bij mij niet, moet ik dit ergens aanvinken ofzo, ik heb enkel autofilter en uitgebreide filter bij Data-Filter.

Jij hebt dat natuurlijk ook in uw Excel.

Als je de autofilter toepast en je drukt op het pijlyje in de kolom die je wil filteren kun je kiezen voor 'aangepast'

Cobbe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan