Aangepaste animatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

spartametje

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2002
Hai!

Voor een heeeeele belangrijke presentatie die ik donderdag heb, heb ik een powerpoint presentatie gemaakt. Nu heb ik echter een vraagje: Ík wil gebruik maken van aangepaste animatie (regels 1 voor 1 in beeld laten komen). Het zijn erg veel regels. Moet ik ze 1 voor 1 selecteren en het effect toevoegen of kan het misschien ineens??? Dat zou me erg veel werk besparen :)

Voor zover ik bekend met PP. kun je in het submenu aangeven (rechter keuze in uitrolmenu) dat je de tekst per regel of per woord kunt laten verschijnen.
Je kunt zelfs de niveaus aangeven.
Succes !

Bij Aangepaste animatie kun je eerst het effect van de tekst-verschijning opgeven en dan in hetzelfde dialoogvenster bij het kopje Tekst introduceren opgeven of je de tekst wilt groeperen. Standaard geldt je animatieinstelling, bijvoorbeeld voor Invoegen vanaf links, voor elke aliniea in je tekstblok, je hoeft dus niet elke regel apart te definiëren.

Wat handig kan zijn is, dat je niet bij een Musiklik, maar automatisch na bijv. 2 seconde de tekstalinea laat verschijnen. Dan heb je er minder werk aan.

In de Sorteerweergave kun je met de Control-toets ingedrukt meerdere dia's tegelijk kiezen en voor de hele selectie de aangepaste animatie instellen.

Tip: houd het vooral rustig: niet te veel dia's (tot 20 per half uur), niet te veel tekst per dia (tot 6-7 regels van 5-8 woorden) en rustige / gepaste overgangseffecten. Het gaat immers om je verhaal en niet om de show...

Zie voor de effecten ook o.a. http://home.planet.nl/~digihans/pc_help/powerpoint/aanpassen.htm#Effecten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan