• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

AANGEPASTE AUTOFILTER met 4 voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rudi Rombouts

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2002
Hoi iedereen,ik heb volgende vraag, in een lijst met gegevens staat er in een kolom, de naam van verschillende landen, ik dacht om via de AUTOFILTER te kunnen filteren, doch hoe kan ik dat doen als ik op 4 namen op het zelfde ogenblik wil filteren?
Of heeft er iemand hierop een andere oplossing
Reeds bedankt voor een antwoordje

Rudi

Optie 1: Excel 2007 installeren
Optie 2: VBA code schrijven die een autofilter simuleert

Je kan in Advanced filter (niet Autofilter) ook een formule als criterium gebruiken, zie voorbeeld.

Bijlagen

Is niet echt wat ik zoek, heb een lijst bijgevoegd, met als voorbeeld, zoek alle nummers die voorkomen in "Frankrijk", "Mexico","Finland" en "Duitsland"

Bijlagen

Ik heb het onderwerp in help opzoeken en vervolgens toepassen niet echt als moeilijk ervaren: uitgebreid filter en de bovenste rij namen als criteriumbereik.

Bijlagen

Rudi,
De aanpak van Rob is de meest voor de hand liggende, maar filteren met een formule als filtercriterium werkt echt wel, zie bijlage.

Bijlagen

Reeds bedankt voor de reactie,
Na Data -->FILTER-->ALLES WEERGEVEN, wat doe ik als ik in de formule vb Frankrijk wis of vervang, hoe krijg ik dan de formule terug gestart ?

De formule op zich breng je terug in door op "enter" te drukken of op het groene vinkje naast de formulebalk te klikken. Vervolgens terug Data >> Filter >>Advanced filter enz..

Bedankt, het is gelukt

heb even bij een collega gezien die Office 2007 heeft, lijkt me stukken eenvoudiger, dus ... op naar office 2007

groetjes
Rudi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan