Aangepaste autonummer (3 letters+nummering)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cynneke

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2010
Hallo allen,

Voor mijn database voor onze organisatie heb ik veel tabellen, allen met autonumming. Om deze nummers uit elkaar te houden (voor bijvoorbeeld de bedrijven, contactpersonen, scholen, leerlingen etc etc) wil ik graag 3 letters toevoegen aan de autonummering. Bijvoorbeeld: Tabel relaties; REL1 , REL2 etc. Contactpersonen; CON1, CON2 etc.

Kan dit met autonummering of moet deze nummering dan handmatig gedaan worden (met als risico dat het personeel dubbele nummering krijgen of gaten in de nummering)?

Alvast bedankt!

Autonummering kan alleen een getal genereren, zoals de naam eigenlijk al zegt. Als je naar de Getaleigenschappen gaat kijken van dat veld, zie je ook dat het een numeriek veld is met de eigenschap <Lange Integer>. Je kunt daar dus geen tekst aan toevoegen. Wel kun je de Opmaak van het veld veranderen: De opmaak die jij wilt zou er dan zo uit zien: "CON"0 en "REL"0.

Bedankt voor je reactie.

Ik had inderdaad al gezien dat het veld van oorsprong een nummeriek veld is, maar wist niet of er iets met een SQL of Query te doen was.

Hoe krijg ik de opmaak zoals je hebt beschreven? Dat kan ik dan proberen, mocht dat niet werken kan ik het altijd weer resetten.

Als je een tabel opent in Ontwerpweergave, zie je dat je bij een numeriek veld op de derde regel de Notatie kunt instellen. Daar typ je de aangegeven code.
"CON"0 geeft als resultaat: CON1; CON2 etc.
"CON"000 geeft als resultaat: CON001; CON002 etc.
Deze instellingen worden verder meegenomen naar formulieren en rapporten, maar de eigenlijke inhoud van het veld blijft nog steeds een getal uiteraard.

Daar ben ik al 2 weken naar op zoek! Had zelf ook al gewoon CON in de notatie gezet maar dat deed hij natuurlijk niet. Zelfs geprobeerd codes te schrijven hiervoor (als nitwit).

Opgelost (en zo makkelijk :shocked:)! Super bedankt :thumb:!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan