• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aangepaste celeigenschappen door middel van vba

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jap3600

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2015
Hallo,

Ik heb een bestand waarin ik in een kolom volgnummers heb staan. Deze wil ik alleen allemaal laten zien door toevoeging van een werknummer wat op mijn tabblad "gegevens" staat.
Nu kan ik dit per cel ervoor typen of dit laten doen via aangepaste celeigenschappen.
Als ik dit aanpas via celeigenschappen --> Getal --> Aangepast kan dit dus vrij snel als ik de gehele kolom selecteer. Echter ben ik op zoek om dit te laten doen via een macro. Helaas kom ik er maar niet uit hoe ik dit moet gaan doen.

Mogelijk dat iemand me verder kan helpen. Ik heb een klein voorbeeldbestand toegevoegd en hoop dat het duidelijk is wat ik wil gaan doen....

Heb je bij zo'n wijziging al eens een macro opgenomen?

Heb je bij zo'n wijziging al eens een macro opgenomen?

Beste Edmoor,

Dit heb ik inderdaad al verschillende keren geprobeerd. Echter zet deze dat vaste waarde in de cel (Selection.NumberFormat = """884565 ""00") en niet de verwijzing naar de celnaam "werknummer" zoals ik dat graag zou zien.

Je was warm;)

Code:
Range("c5:c7").NumberFormat = [werknummer] & " 00"

Ok. Gebruik dan eens deze functie:
Code:
Function Werkno(Volgnr As Integer) As String
    Werkno = Range("werknummer") & " " & Format(Volgnr, "0#")
End Function

Je was warm;)
Code:
Range("c5:c7").NumberFormat = [werknummer] & " 00"
Beste VenA,

Dank voor je inbreng. Deze werkt ook bij mij prima.:thumb: Echter loop ik direct tegen een volgend probleem aan. Vaak is mijn volgnummer een Letter gevolgd door een cijfer. Dus bijvoorbeeld A13
In dat geval werkt de code niet meer doordat hij deze niet meer als getal herkent. Is het ook mogelijk de opmaak aan te passen zodat deze wordt herkent als tekst?? Heb al geprobeerd door " 00" te veranderen in " @" maar dat was iets te gemakkelijk geweest zeker.:shocked:

Ok. Gebruik dan eens deze functie:
Code:
Function Werkno(Volgnr As Integer) As String
    Werkno = Range("werknummer") & " " & Format(Volgnr, "0#")
End Function
Ook dank aan jou inbreng edmoor.
Echter snap ik deze code niet en krijg ik hem ook niet aan de praat in mijn voorbeeld. Wellicht doordat ik de code function niet begrijp. Moet deze worden aangestuurd door een macro met application.run??

Het is een UDF (User Defined Function). Plaats die code in een module en dan in het blad Werkblad cel D5 dit:
=Werkno(A5)

Vervolgens kan je die dan doortrekken naar beneden.

Laatst bewerkt:
Het is een UDF (User Defined Function). Plaats die code in een module en dan in het blad Werkblad cel D5 dit:
=Werkno(A5)

Vervolgens kan je die dan doortrekken naar beneden.

Ok. Ik heb hem. Dank voor de uitleg... :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan