• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aangepaste eigenschappen

• Onderwerp starter Onderwerp starter RdS
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RdS

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2007
Ik heb een formule gemaakt om de eigenschappen van een reeks cellen aan te passen

[<=50000]€ 0;[>50000] € 0" (Toestemming Vragen!) ";Standaard

Hierin moet naar voren komen wanneer er boven de € 50.000 euro besteld wordt dat hiervoor toestemming gevraagd moet worden.

Een simpele punt en komma heb ik geprobeerd bij de 50000 helaas werkt dit niet.

Zie ik hier iets simpels over het hoofd?

[>=50000] € #" (Toestemming Vragen!) ";Standaard

Dit veranderd niks aan mijn resultaat

Immers is de 50000 nog niet gescheiden door een punt --> 50.000

Zo?

[>=50000] € #.###" (Toestemming Vragen!) ";[<50000]€ #.#;Standaard

Wigi

Werkt :D

Maar wat is nu precies het verschil wanneer er een "0" wordt ingevoerd of een "#" ?

Een vraag van mij - voor één keertje - wat denk je dat het nut is van helpfiles?

Uiteraard om te helpen, maar een uitleg van een code staat er vaak niet in.

Er wordt soms wel uitgelegd hoe iets gedaan wordt maar niet waarom.

Uit mijn Engelstalige helpfiles:
To format fractions or numbers with decimal points, include the following digit placeholders in a section. If a number has more digits to the right of the decimal point than there are placeholders in the format, the number rounds to as many decimal places as there are placeholders. If there are more digits to the left of the decimal point than there are placeholders, the extra digits are displayed. If the format contains only number signs (#) to the left of the decimal point, numbers less than 1 begin with a decimal point.
# (number sign) displays only significant digits and does not display insignificant zeros.
0 (zero) displays insignificant zeros if a number has fewer digits than there are zeros in the format.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan