• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aangepaste getalnotatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Speedykepke

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2009
wie kan er mij helpen aub

thans heb ik volgende aangepaste getalnotatie staan: _-* # ##0,00\ €_-;-* # ##0,00\ €_-;_-* "-"??\ €
wat zich resulteert in: 1 246,69 €

echter wil ik een 'punt' hebben om een onderscheid te maken tussen de duizendtallen: 1.246,69 €

als ik mijn getalnotatie aanpas naar: _-* #.##0,00\ €_-;-* #.##0,00\ €_-;_-* "-"??\ €
krijg ik wel nu: 1.246,69 € doch vóór de honderdtallen komt er nu ook een 'punt' te staan: .106,54 €

wat toch niet heel logisch is.

Weet iemand van jullie hoe ik dit kan aanpassen.
Alvast straf wel bedankt op voorhand voor de nodige hulp.
Speedy

Met welke Xl versie werk je? Ik heb het even geprobeerd in XL2007 NL en XL2010 EN in beide krijg ik het verwachte resultaat. Plaats anders even het bestandje waarin dit zich voordoet.

Bij werkt het gewoon. Waarom is dit eigenlijk niet voldoende?

PHP:
#.##0,00 €

als ik dit gebruik, krijg ik het volgende: .1,25€
niet zo goed hé

Speedy

In de opties scheidingsteken . aangeven.

Laatst bewerkt:
't klinkt mogelijks 'stom' van mijne kant
doch ik begrijp je niet

't is wel raar wanneer ik vroeger werkte met Excel 2010, had ik dit probleem niet
thans ben ik overgestapt naar Excel 2016, en voilà ik zie geen 'punt' meer bij de duizendtallen

Speedy

In de Excel-opties van Xl2016 - Geavanceerd - Scheidingsteken van systeem gebruiken uitvinken en daaronder de punt . invullen bij de scheidingsteken voor duizendtallen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan