• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aangepaste getalnotitie wordt niet op dezelfde manier doorgevoerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeJurgen

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2023
Berichten
13
Bijgevoegd een file dienende als voorbeeld, bevattende 6 tabbladen, 3 rood ingekleurd en 3 groen.
Telkens een voorbeeld toegevoegd van een factuur met hét te betalen saldo. Met daaronder een voorbeeld van een factuur vermeldende de som ‘Voldaan cash’.
* Op de 3 rode gekleurde tabbladen in G29 (TE BETALEN) - getalnotitie: _ * #.##0,00 € ;
Staat er dan NIETS vermeld, de uitkomst is in feite ‘NUL’.

* Op de 3 groene gekleurde tabbladen in G29 (TE BETALEN) - getalnotitie: _ * #.##0,00 € ;
Staat er daar 0,00 € (kleur #008000) wat in feite correct is, doch wel een heel andere notering als bij de 3 rode gekleurde tabbladen.

Heel waarschijnlijk is deze foutieve uitvoering te wijten aan mezelf, doch jammer genoeg vind ik niet wat ik verkeerd heb gedaan.
Kan één van jullie mij helpen in het vinden van een oplossing omtrent deze missing.
Heel erg bedankt op voorhand voor de nodige medewerking.
Jurgen
 

Bijlagen

  • Voorbeelden eindtotalen_facturen 2023.xlsx
    127,7 KB · Weergaven: 14
De waarden in G29 van de rode tabbladen zijn negatief.
bij. -0,00259 in tabblad Verv

je hebt geen opmaak voor negatieve getallen ingevoerd.
deze opmaak komt na de ;

je kunt bijvoorbeeld dit gebruiken
_ * #.##0,00 € ;_ * -#.##0,00 €
 
Bedankt Iam voor jouw reactie.
Als ik jouw notatie gebruik, krijg ik dan in G29 't volgende te zien: -0,00 € (in het groen)
Bekijk bijlage 369305
Hoe kan ik die negatieven van de rode tabbladen, zogezegd positief maken,
zodat dit overeenkomt met de groene tabbladen?

Verder dient die 0,00 € ietwat meer naar links staan, zoals bij de groene tabbladen.
 
Bijlagen gaan via > Ga geavanceerd (rechtsonder) en dan in die editor kies de Paperclip in de werkbalk etc.
 
hier de bijlage
 

Bijlagen

  • Voorbeelden eindtotalen_facturen 2023.xlsx
    127,7 KB · Weergaven: 17
Rond af op centen voordat je optelt.
In Engels Excel 365:
=SUM(ROUND(G26:G28;2))
 
als ik die formule gebruik, hetzij:
=SUM(ROUND(G26:G28;2))
krijg ik in het vak G29 een foutmelding, namelijk
#NAAM?
Ondertussen zelf vastgesteld wat ik in feite verkeerd deed.
I.p.v. manueel hét voldane cash bedrag in te typen, dient er verwezen te worden in cel G27/G43
naar de respectievelijke cel G26/G42, dit als volgt:
cel G27 =-G26
cel G43 =-G42

verder heb ik dan 2 keuzes van hoe de opstelling dient te wezen in de cel G29/G45.

Als ik in cel G29 volgende getalnotitie _ * #.##0,00 € ; gebruik, staat er daar dan 0,00 €
wanneer ik in cel G45 volgende getalnotitie _ * #.##0,0 € ;[Rood]_ * - #.##0,0 € ; gebruik, is de cel G45 'empty'.
'k Zal zelf nu uitmaken wat ik 't beste vind - volgens de regels der kunst.

Ter verduidelijking, zie in bijlage mijn nieuw voorbeeld.

Met deze alvast een dikke merci voor 't vele meedenken, stel dit ten zeerste op prijs!

 

Bijlagen

  • Nieuw voorbeeld_aangepaste verwijzing naar een bepaalde cel.xlsx
    66,8 KB · Weergaven: 19
Ik denk dat je eens moet neuzen in de voorgebakken getalsopmaken, vooral de Valuta sectie.
Kies er eens 1 uit door erop te klikken. Klik je daarna direct op de categorie "Aangepast", dan zie je direct welke opmaakregel hoort bij jouw zojuist gemaakte keuze.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan