Aangepaste snelmenu (rechtermuisknop) op datumveld

Status
Niet open voor verdere reacties.

john64

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2011
Goedemorgen,

In een doorlopend formulier komen aantal datumvelden voor. Deze velden hebben een voorwaardelijke opmaak: rood als datum verstreken is, en oranje als de datum binnen nu en instelbaar aantal dagen ligt. Deze instelling worden gedaan op een apart instellingen formulier.
Als ik met rechtermuisknop op een datumveld klik opent een snelmenu met allerlei datum gerelateerde opties.
Is het mogelijk om hier een eigen optie aan toe te voegen ? Ik zou aan de bestaande opties 2 opties toe willen voegen: te laat en nadert datum, waarbij nadert datum die instelbare waarde is.

Ik heb al iets geprobeerd met macrogroepen. Als ik een aantal submacro's toevoeg aan een macrogroep, en deze macrogroep vervolgens koppel als snelmenubalk (bij eigenschappen, tabblad overig), dan worden alleen de opties weergegeven die ik zelf heb aangemaakt. Wat ik zou willen is dat deze opties als extra worden getoond, naast de standaard datum-snelmenuopties.

mvg
John

Als je een eigen werkbalk maakt, vervangt die dacht ik de standaard werkbalk. Wil je die opties ook zien, dan moet je die dus zelf in je eigen werkbalk inbouwen. Het komt er dus op neer dat je alleen ziet wat je zelf bouwt.

Dat was nog een latertje .... :thumb:

IK heb met VBA de standaardwerkbalk/menu verborgen
Ik wil naast de bestaande opties voor datumvelden in de shortcutmenu's (sorteren oud/nieuw of nieuw/oud, en alle mogelijke datumfilters (dus het hele rijtje zoals bij datumveld beschikbaar), nog 1 of 2 extra opties toevoegen.
Ik begrijp dat dat toevoegen geen mogelijkheid is? Als ik de bestaande datumopties wil gebruiken, moet ik deze dan ook opnieuw als macro wegschrijven, en vervolgens 2 eigen macro toevoegen ?

Zoiets ja. Maar macro's? Ik griezel nu al :).

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan