• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aangepaste werkbalk in excel 2010 aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik neem aan dat dat dan in de ribbonx designer moet gebeuren.

Is het ook mogelijk om de gemaakte invoegtoepassing automatisch te activeren bij openen document en te deactiveren bij afsluiten document.
Zodat de invoegtoepassing niet actief is bij andere documenten.

De Callback routines zitten in de VBA van het .xlam document, dus dat doe je gewoon in de VBA editor van Excel. Maar zonder dat document in te zien kan ik er verder weinig van zeggen.

Hier het aangepaste lint met tabblad planning.

Er zitten geen macro's in die zitten in het document waar het lint toegevoegd moet worden.
Dit Tabblad van het lint moet allen in dat document zichtbaar zijn, dus verborgen worden als het document gesloten wordt.

Bekijk bijlage PLANNINGINVOEG.xlam.zip

Neem in de XLAM in een module de volgende routine op:
Code:
Private Sub Planning_getVisible(ByRef control As IRibbonControl, ByRef ReturnValue As Variant)
    [COLOR="#008000"]'hier de controle of hij zichtbaar moet zijn of niet[/COLOR]
    ReturnValue = True
    [COLOR="#008000"]'Of False uiteraard afhankelijk van de uitkomst van de controle[/COLOR]
End Sub

En verander in de HTML code van de CustomUI het visible = "true" attribuut van tab1 in dit:
Code:
				id="Tab1"
				label="Planning"
				getVisible="Planning_getVisible">

Laatst bewerkt:
Ik heb een document "planning" als dit geopend wordt moet de invoegtoepassing actief zijn,
en als ik het document "planning" sluit moet de invoegtoepassing niet meer actief zijn.
Omdat dat tabblad in het lint specifiek is voor dat document.

Een invoegtoepassing voor Excel is precies wat het zegt. Het is dus voor Excel en niet voor een specifiek document. Het wordt daarom door Excel geladen dus wat je kan doen is in de Workbook_open van de .xlam controleren of hij verder geladen moet worden ja of nee.

Hoe die controle eruit zou moeten zien zal ik vanavond bekijken.

Kan ik deze code "AddIns("Planninginvoeg").Installed = True of False" misschien in thisworkbook kunnen zetten van het documentwaar het bij gebruikt moet worden.

code is in macro komen staan met opname macro.

Na wat experimenteer werk heb ik dit

Private Sub Workbook_Open()
AddIns("Planninginvoeg").Installed = True
End Sub

Private Sub workbook_beforeclose(cancel As Boolean)
AddIns("Planninginvoeg").Installed = False
End Sub

Laatst bewerkt:
Iets dergelijks wil ik inderdaad gebruiken. Ik kijk er straks even naar.

Ah! Ok dan. Dat had ik er niet uit begrepen. Well done! :thumb:

Ik heb een document "planning" als dit geopend wordt moet de invoegtoepassing actief zijn,
en als ik het document "planning" sluit moet de invoegtoepassing niet meer actief zijn.
Omdat dat tabblad in het lint specifiek is voor dat document.

Ik probeer te begrijpen wat het voordeel is van de aparte add-in. Waarom neem je de customUI definitie die nu in de add-in zit niet gewoon op in het document?

Ik had in eerste instantie een addin voorgesteld omdat ik verwachtte dat het voor alle documenten zou gelden. Naderhand werd pas bekend dat het om 1 document ging. Er is toch op voort geborduurd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan