aangepaste woordenlijsten

Status
Niet open voor verdere reacties.

fransdemeyer

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2004
Ik werk met word 2000.
Ik slaag er niet in de aangepaste woordenlijst custom.dic te bewerken.
Wanneer ik bij 'aangepaste woordenlijsten custyom.doc' klik op bewerken
krijg ik een worddocument met enkel LID 1043.
Kan iemand mij helpen?
Beste dank.

Hai,

Heb geen 2000 maar zo moet het bij mij:

Menu/extra/opties/tabblad spelling en gramatic
Kies aangepaste woordenlijsten
Selecteer Custom.DIC en klik op Wijzigen.
Je hoort nu een dialoogvenster te krijgen ipv een Word document. In dit venster kun je woorden toevoegen cq verwijderen.

Probeer jij het ook zo? :thumb:

beste dank aan Joost!
op het tabblad naast 'Custom.dic' staat bij mij een knop 'woordenlijsten' - als ik daarop klik krijg ik een dialoogbox , waar geen 'wijzigen' op staat, maar 'bewerken'- klik daarop geeft het reeds geciteerde worddocument met enkel een getal.

Hai Frans, :D

Aub geen boze gezichtjes ik probeer jou te helpen!

Ik zal morgen even op een 2000 computer kijken wat de mogelijkheden zijn..

See Yah! :thumb:

Geplaatst door fransdemeyer
Ik werk met word 2000.
Ik slaag er niet in de aangepaste woordenlijst custom.dic te bewerken.
Wanneer ik bij 'aangepaste woordenlijsten custyom.doc' klik op bewerken
krijg ik een worddocument met enkel LID 1043.
Kan iemand mij helpen?
Beste dank.

Ik heb een en ander nagekeken!

Tot mijn verbazing word in 2000 inderdaad standaard een document geopend met daarin de uitzonderingen (woorden) ipv een dialoog zoals in 2002 en hoger.

Dus hetgeen er gebeurd bij jou is gelukkig normaal.
Nu is alleen wat is nu exact jou vraag?

Zo te zien krijg jij alleen maar het Woord LID 1043 te zien.
Is dit een woord wat jij zelf hebt toegevoegd aan de lijst of mis je woorden?

Probeer even toe te lichten wat er volgens jou fout gaat. (ik dacht dat het ging om het openen van een Word document dat is het dus niet)

See Yah! :thumb:

dank aan Joost!
wat er misgaat is dit: ik zoek de volledige aangepaste woordenlijst om er overtollige woorden uit te schrappen maar, zoals ik reeds zei, krijg ik na het klikken op 'bewerken' naast 'custom dic' maar één woord te zien, dat ik niet herken

groetjes
Frans

Probeer eens een verkenner zoekopdracht te doen naar het bestand: Custom.DIC

Als je het vindt open het dan eens manueel. Staan daar nu wel alle woorden in?

Zo ja maak dan in het menu waarmee je normaal custom.dic een nieuw menu aan wat je Custom.dic noemt. Plak hier vervolgens de inhoud van de oude in.

Wel even van te voren de oude in het menu verwijderen. (en dus het originele bestand even verplaatsen naar je bureaublad zodat je er nog uit kunt kopieeren)

helpt dit? :thumb:

Beste Joost,
Custom.dic staat in C:\Documents and Settings\FD.P266\Application Data\Microsoft\Proof

Wanneer ik het bestand open staat er enkel '# (hekje) LID 2067'.
Nochtans heb ik dikwijls 'ja' geantwoord wanneer op de Spellingscontrole' gevraagd werd: 'woord bijvoegen?'.
#(hekje) staat in de moderne wiskunde voor 'cardinaal' en betekent 'aantal'.

Hoe kan er in 'custom.dic' maar één woord staan? Ik opende custom.dic met Kladblok'
Beste dank bij voorbaat
Frans

Als er in Custom.dic alleen dat Word staat dan is er toch iets verkeerd gegaan met het toevoegen in Custom.dic..(of deze is corrupt)

Wis de gehele inhoud uit Custom.dic. (eerst kopie maken en ergens neerzetten)

Voeg nu vanuit Word een Woord toe aan de lijst en controleer vervolgens in Custom.dic of het Woord is toegevoegd.

Lukt dit?
Zo nee Gebruik dan mijn voorgaande Tip om Custom.dit te verwijderen en opnieuw aan te maken.

Succes! :thumb:

hallo Joost
ik heb custom.dic leeggemaakt, en dan vanuit word spellibngscontrole twee woorden bijgevoegd en die vind ik netjes terug in custom.dic
ik onderstel dat custom om een of andere reden was leeggemaakt, maar dat verklaart nog niet waarom dat eigenaardig ene woord in de plaats is gekomen

ik onderstel dat het nu verder werk en nog eens danjk voor de begeleiding
Frans

Tja waarom al die woordjes niet in Custom zijn beland (en dat éne vage gegeven wel) mag Joost weten! ;) (was het maar waar)

Maar ben blij om te horen dat alles weer naar behoren werkt!

Graag gedaan! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan