aangevinkte boxjes > waarde optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

anass b

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 apr 2009
Is het mogelijk om bij het aanvinken van een boxje (ja/nee box), access een waarde te laten optellen bij een beginwaarde?

bijv.: beginwaarde = 200 en door het aanvinken van box(restaurantpas) en
box(lakenpakket) dat er dan 2 waardes bij die 200 worden opgeteld.

alvast bedankt.

Bijlagen

• sshot-5.png
    sshot-5.png
    94,5 KB · Weergaven: 54
Dit is zeker mogelijk. Ik zou daarvoor een aparte tabel(len) maken met daarin de prijzen. Afhankelijk van je vaardigheden kun je volstaan met 1 tabel totaal of per mogelijkheid 1 tabel. Bij de eerste (dus 1 tabel totaal) zal je via programmatie moeten werken, bij de tweede kun je gewoon met query's uit de voeten. Het zal je duidelijk zijn dat mbt tot onderhoud de 1e makkelijker is, maar om te bouwen is de 2e manier makkelijker.
Ik zou dan bij de tabellen ook nog de mutatiedatum per item bij houden.
Tabel opbouw in de 2e situatie (per mogelijkheid een aparte tabel):

TabelMagnetron:
ID Omschrijving Prijs Datum
-1 Magnetron 2,50 1-1-2009
0 Niks 0 1-1-2009

Id uitleg.
-1 is de optie Ja
0 is optie nee

Koppel elke ID aan het veld

PS je kan screenshots maken dmv [ctrl]-[printscreen] of [shift]-[printscreen].

Ik zou alle prijzen in één tabel houden i.v.m. onderhoud, en overzicht. Je wilt (denk ik) niet dat je voor elk nieuw artikel een nieuwe tabel moet toevoegen met de prijsinfo.

Op je formulier maak je op elke checkbox een <Na bijwerken> gebeurtenis, die kijkt naar de status van de betreffende checkbox: is die -1 (True), dan waarde optellen bij basisprijs, anders niks. Wel de totaalprijs altijd baseren op de basisprijs + opties, anders wordt de prijs elke keer verhoogd als je een vinkje aan- of uitzet.

Michel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan