• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aangewezen cel + 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

littleboeboe

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2011
Hallo allemaal,

Ik ben op dit moment een bijhoud documentje aan het maken.
Nu wilde ik het een beetje gaan automatiseren d.m.v. Macro's.

Een voorbeeld.

Ik sta op de cel B7.
Op deze cel staat een waarde van 7
Wanneer ik de macro afspeel d.m.v. toetsaanslag, verandert de 7 in een 8.

Wanneer ik op cel C7 sta, en daar staat een waarde van 5, speel ik de macro af en komt er 6 in de cel te staan.

Het betreft dus een universele macro voor de cel waar ik op sta.

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?

Hang deze aan de gewenste toestcombinatie:

Code:
Sub Optellen()
    On Error Resume Next
    ActiveCell.Value = ActiveCell.Value + 1
    On Error GoTo 0
End Sub

Kan je dit even in een voorbeeldje gieten? Met daarbij duidelijk hoe je de macro wil afspelen.

Had ik wel gelezen maar
Code:
Sub Optellen()
doet volgens mij niet zo heel veel bij aanslagen wat het ook wezen mogen. Bij mij is een toetsaanslag een druk op één van de toetsen en niet direct een combinatie van een aantal toetsen om een macro aan te roepen.:d

@littleboeboe, Je kan beter even een voorbeeldje plaatsen. Dan hoeven @edmoor en ik hier niet te bakkeleien over de inhoud van de vraag.

In het Macro menu kun je een toetsaanslag opgeven waarbij je aangeeft welke macro eraan gehangen moet worden. Dat is dan de macro die ik gaf.

Daar ben ik dan zeer benieuwd naar. Ik sla bijvoorbeeld "a" een toets aan en dan gaat er iets anders gebeuren dan dat ik "a" in de betreffende cel te zien krijg? Lees nog even #5 terug.

Het gaat in die Macro sectie om toetsen in combinatie met de CTRL toets.

aesi0p.jpg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan