Aanhalings (') teken werkt niet in editor

• Onderwerp starter Onderwerp starter dna75
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dna75

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2007
Ik gebruik net als op helpmij (waar ik nu mijn vraag typ) voor de opmaak van mijn website een Editor.

Nu is het gekke dat ik niet ' kan gebruiken in mijn tekst maar wel bijvoorbeeld " of het euro teken. Als ik een ' gebruik dan schrijft ie het niet weg naar mijn database en blijft de pagina zoals ie eerst was. Misschien overbodig maar als ik handmatig een ' in de database zet dan wordt deze wel in de pagina verwerkt.

' word vaak gebruikt als het aangeven van een string of een variabele binnen een string. kun je eens een \ ervoorzetten? dan zal PHP het zien als een nomaal teken inplaats een special character

' word vaak gebruikt als het aangeven van een string of een variabele binnen een string. kun je eens een \ ervoorzetten? dan zal PHP het zien als een nomaal teken inplaats een special character

Dat werkt inderdaad, echter is het ook te ondervangen waardoor gebruikers van mijn site daar niet rekening mee hoeven te houden. Met een soort van replace?

Als de string naar de database word geschreven moet je even de functie addslashes() gebruiken. En als je het dan leest moet je gebruik maken van stripslashes().

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan