Aanhalingsteken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Air Aai

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2001
Klein vraagje.

Ik weet niet meer of het pas sinds kort is of dat ik er nooit op heb gelet, maar klopt het dat als je een aanhalingsteken plaatst in een tekst (" dus) je het teken pas ziet als je verder gaat met typen?

Als ik bijv. nu op de "-toets klik, verschijnt dat teken niet gelijk op het scherm maar pas als ik een ander teken erna intyp. Hoe kan ik e.e.a. wijzigen dat ik bijvoorbeeld ook een enkele " kan intypen zonder tekst erna in te hoeven typen om dat teken zichtbaar te maken?

Ik doe altijd even op de spatie toets drukken, voor ik verder ga met typen.
D'r zal vast een toetsenbord instelling voor zijn, maar die zou ik niet weten.

Ik zie in word (office 2003) direct de aanhalingstekens.

In het verleden is daar ook een vraag over geweest meen ik (of ben in de war met dubbele aanhalingstekens).

Had het niet te maken met de taalinstelling in Word?

Hai Aai, :D

Dit is inderdaad normaal!
De vertraging zorgt ervoor dat als je direct na de
" een e bijvoorbeeld typt dat je er de puntjes boven krijgt...dus: ë

En zoals Geeske/Tanja al aangeeft heeft dit alles te maken met de toetsenbord instelling.
De zoals je toetsenbord nu staat is de instelling:
Nederlands (Nederland)- Verenigde Staten (International)

Je kunt deze wel veranderen naar een andere toetsenbord instelling (VS (Internationaal) ) zodat de aanhalingstekens meteen verschijnen....Dit betekent echter wel dat je de puntjes boven de e (ë) e.d. dus weer met andere sneltoetsen moet benaderen..

Dus samengevat:
De instelling welke je nu hebt is de meest gangbare...(altijd kwestie van smaak he) maar je kunt hem aanpassen via de toetsenbord instellingen..(Tip Geeske)

Succes! :thumb:
Ps; Tanja heeft natuurlijk ook gelijk want soms als de taalinstellingen automatisch wijzigen (of via toetsencombinatie) dan kan de toetsenbordindeling mee wijzigen...Dit voorkom je door de tip uit de link uit te voeren en de instellingen te verwijderen welke je nooit gebruikt...Kunnen ze dus ook niet automatisch daarop schakelen..

Ik gebruik het zelfde als Crash even de spatie balk aan raken, verder veel succes.

Oké, allemaal bedankt voor jullie reactie. Ik moet er nog even over nadenken, want aan de andere kant is het wel handig om niet steeds hele toetscombinaties te moeten intypen om bijvoorbeeld een é getypt te krijgen.

Bye,
Arie (Aai)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan