aanhalingstekens en trema toetsenbord veranderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

jappertjeh

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2006
Hallo,

Sinds kort doen mijn aanhalingstekens op het toetsenbord van mijn laptop opeens anders. Als ik shift+aanhalingstekens deed en dan de E typte, kreeg ik trema e. Nu krijg ik gelijk twee dubbele aanhalingstekens: "" met 1 keer drukken. Mijn instellingen zijn nog steeds hetzelfde: taal nederlands en toetsenbord op vs(internationaal) wat is er mis?

Hallo,

Dit komt omdat je een 2 talig toetsenbord in windows hebt.

Doe maar een: CTRL+SHIFT dan gaat hij weer terug op VS (internationaal)

Als ik dat doe switch ik alleen tussen mn toetsenbord talen: dan kom ik dus of met verkeerde tekens, of weer met dat dubbele aanhalingsteken ipv trema.

Druk je shift in als je die knop indrukt? zonder dat van CTRL+SHIFT

als ik op de toets druk waar ' en '' boven elkaar staan, krijg ik gelijk ''. Als ik dan backspace doe houd ik ' over. Als ik shift druk en dan die toets krijg ik "". dus als ik trema E wil doen krijg ik nu ""e.

Ik heb dat ook gehad, nooit last van gehad, opeens was het er. En aantal maanden later was het weer in eens weg. Nooit de oorzaak van geweten. Ik verwacht dan toch een sneltoets

Alsof je kan toveren: bij mij is het nu ook zomaar over! Toch bedankt allemaal voor de moeite!

Sorry voor de bump, maar ik heb hetzelfde probleem: ~ intypen geeft ~~, ` geeft `` ... etc.
Ik heb alleen VS - Internationaal indeling, en ik wil het zo hebben dat als ik ' intyp ik niks krijg tot ik een spatie indruk, zodat ik bijv. ç kan typen door ' gevolgd door c ipv Alt + 135.

Ik gebruik Windows 7.

EDIT: Bij het veranderen naar US indeling (dus niet US internationaal) krijg ik wel netjes ' als ik op ' druk, maar wel direct.
Dit is dus geen oplossing voor mijn probleem :)

Laatst bewerkt:
Zucht.... Ook hier zomaar ineens verholpen zonder veranderingen.
Vage shizzle...

Jaaa, en nu heb ik het probleem ineens thuis op mijn desktop.
Hier moet toch echt een oplossing voor zijn, of niet?

Ik heb precies hetzelfde probleem en dit is ook niet de eerste keer. Na een tijdje is het ''zomaar'' ineens weer goed. Waarschijnlijk druk ik dan toch per ongeluk een combinatie van toetsen in maar welke???
Ik las ergens dat je dan alt+shift moet intoetsen maar dat geeft geen resultaat.
Vorig jaar en nog wel eerder heb ik me ook de apelazarus gezocht naar de oplossing...het is nu 2012 dus wizzkids..kom op met die oplossing!!
Ondertussen blijft mijn schuine streep op de e zich verstoppen en kan ik alleen nog dit doen; h''e!

Bovengenoemde is sinds afgelopen week ook bij mij opgetreden. Ik gebruik een Windows 7 Profesional in combinatie met Office 2003.
Ik heb mijn computer twee herstelpunten terug gezet en kwam uit bij 30 jul 2012 waar de volgende update is binnen gehaald te weten:
Update for Microsoft Security Essentials - KB2310138 (Definition 1.131.973.0)
Hierna alles weer normaal

Er is idd een simpele oplossing voor: scan je PC op Trojans! Ik had prijs. En na vele uren zoeken en proberen, werkt mijn toetsenbord nu weer naar behoren! "Café & mêh, müm".

En met deze toevoeging van Samain gaat er nu een slotje op dit topic.

@Samain: Welkom op Helpmij.nl:thumb:

Dit topic is van Januari 2012 en is derhalve dus niet actueel meer. Tevens heeft het de status: Opgelost.
Alsnog reageren is dus niet nodig(lees: niet toegestaan)
Uit de huisregels waar je vandaag bij aanmelding mee akkoord gegaan bent:

•Reacties op topics ouder dan drie maanden worden niet op prijs gesteld.

;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan