aanhalingstekens en trema's Word 2003 in netwerkomgeving

Status
Niet open voor verdere reacties.

office

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2012
Hallo,

Ik zit met een probleem waar ik zelf niet uit komt.
In de organisatie waar ik werk word gebruik gemaakt van Office 2003.
Spontaan zijn er klachten gekomen door enkele willekeurige mensen (werken niet allemaal op dezelfde afdeling) dat zij alleen dubbele aanhalingstekens, dus '' in plaats ' krijgen en geen trema's boven de letters krijgen.
Hiervoor moeten ze het woord nu eerst foutief schrijven en dan spellingscontrole gebruiken.

Deze mensen zijn ingelogd op ons domein.
Het vreemde is wanneer ik inlog met mijn eigen account ik wel gewoon de trema's en aanhalingstekens kan gebruiken.
Zelfs tot aan het inlog scherm werken deze nog en wanneer de gebruiker op een andere pc inlogt is het probleem ook niet aanwezig.

Wat ik heb geprobeerd:
- Landinstellingen gewijzigd/goed gezet
- Office instellingen ge-reset
- Office opnieuw geïnstalleerd
- Op virussen gescand, niks gevonden
- Het profiel op de computer verwijdert en dus opnieuw het netwerkprofiel op de computer geladen.

Het is ook niet zo dat er een nieuw programma is geinstalleerd, dit ben ik al nagegaan.
Zijn er mensen die misschien nog een tip of misschien de oplossing hebben?

Staan je toetsenbord instellingen wel goed?
Door ctrl+shift in te drukken kun je die veranderen.

... dat zij alleen dubbele aanhalingstekens, dus '' in plaats ' krijgen en geen trema's boven de letters krijgen.
Bedoel je hiermee dat de ' toets niks doet? Of dat hij altijd een " produceert? Of bedoel je met " twee ' tekens? Dus dat je twee keer op ' drukt, en dan twee '' tekens krijgt? In welk geval het toetsenbord op VS-Internatinonaal staat ingesteld. Maar dat verwacht je geloof ik ook. En doen de andere accent toetsen (`, ^ en ,) het wel?

Probleem ligt hem in het volgende: Bij US-International is de instelling zodanig dat als we ' intypen, er niets komt zodat we door bijvoorbeeld eerst ' en dan e te in te drukken we heel makkelijk é kunnen typen.
Het punt hierbij is dat als je slechts ' wil typen, dat je dan altijd een spatie moet indrukken voor het op je scherm komt.

Bij US is het zo dat er zodra je ' indrukt, deze ook direct verschijnt.

Het probleem van de topic starter zoals ik hem begrijp is dat ' indrukken resulteert in '' , " in "", ` in ``, ^ in ^^ en ~ in ~~.

Daarvoor is nog steeds geen eenduidige oplossing gevonden: Bij de ene verdwijnt het spontaan.
Bij de ander wil een paar keer je standaard toetsenbordindeling veranderen naar US en weer terug naar US International gevolgd door een reboot soms (zo ook in mijn geval) wel eens helpen.

Klopt, zoals muchacho het beschrijft.

Heel vreemd dit, maar wel lastig.

Verwijder je toetsenbord VS-Internationaal eens, reboot je computer eens, en voeg hem daarna eens toe?
Vervolgens op standaard terugzetten en VS verwijderen en weer rebooten.

Helaas heeft dat ook niet geholpen, toch bedankt voor je reactie

Helaas kun je er niets meer aan doen dan dat.
Dit is zo'n willekeurig optredend probleem en herstelt zich vaak vanzelf weer.
Ik zie wel veel oplossingen als "Systeemherstel naar de dag voordat het probleem optrad".
Schijnt dat het met een bepaalde update misloopt.

Bovengenoemde is sinds afgelopen week ook bij mij opgetreden. Ik gebruik een Windows 7 Profesional in combinatie met Office 2003.
Ik heb mijn computer twee herstelpunten terug gezet en kwam uit bij 30 jul 2012 waar de volgende update is binnen gehaald te weten:
Update for Microsoft Security Essentials - KB2310138 (Definition 1.131.973.0)
Hierna alles weer normaal.

Ik had hetzelfde probleem en bij mij was het malware of spyware. Nadat ik antimalwarebytes (free) had gedownload kwamen er drie bedreigingen uit. Nadat ik deze had verwijderd was mijn probleem opgelost. Het lag aan een bestandje genaamd ektoi.exe . Dit is een virus, spy- of malware. De log van mijn probleem zag er als volgt uit:
Scantype: Snelle scan
Ingeschakelde scanopties: Geheugen | Opstartitems | Register | Bestanden en mappen | Heuristiek/Extra | Heuristiek/Shuriken | PUP | PUM
Uitgeschakelde scanopties: P2P
Objecten gescand: 220754
Verstreken tijd: 21 minuut/minuten, 37 seconde(n)

Geheugenprocessen gedetecteerd: 1
C:\Users\Miriam en Leon\AppData\Roaming\Viywyc\ektoi.exe (Trojan.Agent) -> 3536 -> Zal worden verwijderd tijdens het herstarten.

Geheugenmodulen gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registersleutels gedetecteerd: 0

Registerwaarden gedetecteerd: 1
HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run|Xaezzy (Trojan.Agent) -> Data: "C:\Users\Miriam en Leon\AppData\Roaming\Viywyc\ektoi.exe" -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.

Registerdata gedetecteerd: 0

Mappen gedetecteerd: 0

Bestanden gedetecteerd: 1
C:\Users\Miriam en Leon\AppData\Roaming\Viywyc\ektoi.exe (Trojan.Agent) -> Zal worden verwijderd tijdens het herstarten.

Ik heb dagen gezocht naar de oplossing van mijn probleem, en eindelijk is het gelukt....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan