aanhalingstekens in 1 keer plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

miles

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2002
Berichten
788
Hallo,

Wanneer ik bijvoorbeeld een aanhalingsteken typ in Word dan moet ik eerst op spatie drukken om die te krijgen. Hetzelfde geld voor de apostrof.
Als ik daarna bijvoorbeeld een letter E doe in plaats van een spatie dan krijg je een E met puntjes erop.

Hoe verander ik dit?

Groeten Miles
 
Waarschijnelijk heb je net als ik een duits toetsenbord, dat zie je aan de S, daar staat nog een duits teken bij, volgens mij kan dat niet opgelost worden tenzij je nieuwe toetsen op je toetsenbord zet en dan de taal.- en landinstellingen veranderd:p
 
Het zijn nieuwe computers met nieuwe toetsenborden met QWERTY toetsenbord.

Ik draai Windows XP

Iemand anders een ID?

Groeten Miles
 
Je toetsenbordindeling staat waarschijnlijk op "VS (Internationaal)".

Verander dit door via Instellingen - Configuratiescherm te klikken op Toetsenbord.

Op het tabblad Taal klik je op Eigenschappen en verander je de toetsenbordindeling in "Verenigde Staten 101".

Guus.
 
Dit komt omdat je die toetsen kunt gebruiken om é of ë of ç te maken, door eerst de aanhalingstekens te typen (er gebeurt niets) en vervolgens de letter e (dan krijg je dus ë). Zet je je toetsenbordinstelling om, dan ben je die mogelijkheid ook kwijt.
 
VS 101

Inderdaad VS 101, is de oplossing.

En je kan ook gerust alle leestekens typen via je toetsenbord, maar nu mbv toets Ctrl.

Dus Ctrl+' en dan de letter, bijv e om é te krijgen.

Zet 'm dus gerust op VS 101 - sowieso een 'must' voor een ieder die in VB(A) werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan