• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aanhalingstekens na plakken formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knight75

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2020
Ik heb een uitdaging in een vrij simpele formule.
De formule met TEKST.SAMENVOEGEN in het voorbeeld stelt niet veel voor, maar door het plaatsen van "TEKEN(10)" verschijnt er bij het plakken van de formule naar tekst aan het begin en het einde aanhalingstekens.
Het "TEKEN(10)" gebruik ik om de tekst op 2 regels te krijgen, welke weer in een systeem moeten worden geplakt.

Iemand een idee hoe ik de aanhalingsteken eruit krijg?

"[28-01-22] Dit is de eerste regel
[28-01-22] Hier volgt de tweede regel"

Bijlagen

als je de cel eigenschappen op tekst terugloop zet gaat het goed. die nieuwe regel bedoel ik.
ik krijg nergens aanhalingstekens. ook niet zonder tekst terugloop .

Laatst bewerkt:
als je de cel eigenschappen op tekst terugloop zet gaat het goed. die nieuwe regel bedoel ik.
ik krijg nergens aanhalingstekens. ook niet zonder tekst terugloop .

Dat haalt bij mij niet veel uit, in beide gevallen krijg ik de aanhalingstekens.

Code:
=CONCATENATE("["&TEXT(TODAY();"DD-MM-JJ")&"] Dit is de eerste regel"&CHAR(10);("["&TEXT(TODAY();"DD-MM-JJ")&"] Hier volgt de tweede regel"))
=CONCATENATE("["&TEXT(TODAY();"DD-MM-JJ")&"] "&"Dit is de eerste regel"&CHAR(10);("["&TEXT(TODAY();"DD-MM-JJ")&"]"&" Hier volgt de tweede regel"))
zoek de verschillen.

Werkt hier gewoon goed met het aanvinken van Terugloop voor cel A4:

Bijlagen

• Terugloop.png
    Terugloop.png
    16,9 KB · Weergaven: 17
Werkt hier gewoon goed met het aanvinken van Terugloop voor cel A4:

JA, dan is de weergave in Excel wel goed, maar als ik de cel A4 dan kopieer en plak naar bij het kladblok krijg ik weer die aanhalingstekens.

willem,
"] "&"Dit is de eerste regel"
"] Dit is de eerste regel"
deze geven bij mij het zelfde resultaat.

Ik zie dat nu ook
Ik had Knight75 formule niet uitgeprobeerd.
Nu zie ik dat beide formules gewoon doen wat ze moeten doen.

Code:
=CONCATENATE("["&TEXT(TODAY();"DD-MM-JJ")&"] Dit is de eerste regel"&CHAR(10);("["&TEXT(TODAY();"DD-MM-JJ")&"] Hier volgt de tweede regel"))
=CONCATENATE("["&TEXT(TODAY();"DD-MM-JJ")&"] "&"Dit is de eerste regel"&CHAR(10);("["&TEXT(TODAY();"DD-MM-JJ")&"]"&" Hier volgt de tweede regel"))
zoek de verschillen.

Beide formules werken, maar als ik de cel kopieer en plak naar het kladblok krijg ik ook weer aanhalingstekens

"[28-01-22] Dit is de eerste regel
[28-01-22] Hier volgt de tweede regel"

Ook als je die tekst na het kopieren in Excel in een tekstblok plakt staan die aanhalingstekens er in.
Ik denk dus niet dat je die weg kan krijgen.

Bijlagen

• Tekstblok.png
    Tekstblok.png
    26,6 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Misschien met een tussenstap.
Als je in dit document cel A4 kopieert en plakt in het tekstblok zijn de aanhalingstekens weg.
Die tekst kan je dan kopieren en plakken waar je maar wilt zonder die aanhalingstekens er bij.
Niet ideaal, maar werkt wel.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Misschien met een tussenstap.
Als je in dit document cel A4 kopieert en plakt in het tekstblok zijn de aanhalingstekens weg.
Die tekst kan je dan kopieren en plaaken waat je maar wilt zonder die aanhalingstekens er bij.
Niet ideaal, maar werkt wel.

@edmoor
Dit werkt inderdaad al veel beter en nu denk ik even hardop.
Is het mogelijk om cel A4 dan te verbergen en de tekst uit A4 direct in de textbox te plaatsen (dus zonder kopieren en plakken)?
En als ik 3 textboxen wil maken kan ik deze dan doornummeren 1, 2, 3?

Laatst bewerkt:
Dat kan. Zo'n TextBox kan je zelf een naam geven in de eigenschappen er van.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan