Aanhalingstekens verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

elluko

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2017
Berichten
17
Vanuit een andere database heb ik de data in een tabel gezet.
Echter bij ieder file staan aanhalingstekens.
Dat hoeft voor mij niet, dus deze zou ik graag kwijt spelen.

bijvoorbeeld:
"002-12-79-31"
moet worden
002-12-79-31

Is daar iets simpels voor, of moet ik alle files handmatig omzetten?

database.jpg
 
Als je de data zelf hebt geïmporteerd, zou ik de import nog een keer doen, want dan waren je instellingen niet goed. Je kunt bij importeren aangeven of de data tussen dubbele quoots staat. In dat geval importeert Access die niet. Geef je dat níet aan, dan beschouwt Access alle tekst tussen de scheidingstekens als tekst, en dan krijg je dus ook de quootjes mee.

Maar met Zoeken en Vervangen in alle velden, moet het ook wel lukken als het eenmalig is. Maar kijk in ieder geval ook naar je importdefinitie.
 
bedankt voor de hulp.
Maar met zoeken en vervangen is mij het nog niet gelukt.

"" dit pakt acces niet
"*" doet hij wel maar als ik vervangen leeg laat krijg ik ook een mooie maagdelijke tabel.
Helemaal niets meer dus.
Ik ben een beginner hoor.

Om de tabel geheel weer te importeren is ook weer wat.
Liggen allemaal formulieren aan vast.
 
Waar zoek je dan precies op? Bij mij lukt het vlekkeloos. En op een tabel liggen misschien wel formulieren, maar dat heeft niets met de inhoud van de tabellen te maken.
 
Hierbij een een voorbeeld van de files die ik inlees in een tabel.
Dit komt uit een ander programma waar ik ieder jaar 200,00 euro voor betaal en welke regelmatig vastloopt.
Ik exporteer vanuit dit programma een csv file, welke ik dan weer omzet naar een excel file.
Omdat acces geen csv pakt.

Maar tijdens het importeren krijg ik die rare aanhalingstekens niet weg.
En dat is best lastig, als ik nu in een opzoekveld een vogel wil zoeken moet ik steeds eerst die aanhalingstekens intikken.

Bedankt vast voor de hulp.
 

Bijlagen

  • vogels.zip
    172,3 KB · Weergaven: 25
Ik exporteer vanuit dit programma een csv file, welke ik dan weer omzet naar een excel file. Omdat acces geen csv pakt.
Hoe kom je daarbij? Access kan dat prima! Ik kijk wel even naar je bestandje; ik heb thuis de hele dag een probleem met de website, maar via het werk account lukt het gek genoeg wel...
 
OK, ik heb gekeken :). Het probleem wordt niet zozeer veroorzaakt doordat Excel of Access verkeerd importeren, maar doordat het export bestand niet deugt. Normaal gesproken geef je bij een export op hoe dat bestand er uit moet zien, met of zonder aanhalingstekens bijvoorbeeld en wat het scheidingsteken moet zijn. In jouw bestand staan de scheidingstekens goed (;) maar staat alle tekst tussen 3 dubbele aanhalingstekens. En elk programma dat tekst importeert kan maar met één aanhalingsteken overweg. Dat teken wordt dan gestript van het begin en eind, en dan hou je de schone tekst over. In jouw geval werkt dat dus niet, omdat er teveel dubbele quootjes staan. En die krijg je dus terug in de tekst. Je kunt het csv bestand simpel opschonen in een editor (Notepad++) en dan laat het zich een stuk makkelijker importeren. In het voorbeeldje een uitwerking daarvan.
 

Bijlagen

  • Vogels.zip
    101,7 KB · Weergaven: 47
Geweldig

Heel erg bedankt.
Je heb het al helemaal uit gewerkt.
Ik ga vanavond deze nieuwe tabel in de database in lezen.

SUPER
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan