aanhalingstekens

Status
Niet open voor verdere reacties.

rostie-rostelli

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2005
hallo,

hoe komt het als ik in "word" een tekst typ, zelfde lettertype, zelfde lettergrote, dat hij sommige woorden of zinsdelen die tussen aanhalingstekens moeten staan soms "test" en soms <<test>> plaatst??

Hartelijk dank,
rostie

Misschien staat je toetsenbord op Azerty ingesteld. Dit kun je veranderen door Ctrl + Shift in te drukken.

Hallo Venga,

bedankt voor uw reactie, maar ik woon in Belgie, wij gebruiken altijd AZERTY, maar..... het probleem doet hem voor in een en dezelfde tekst, soms zet hij "" en soms een paar lijnen verder plots <<>>, dus het heeft niets te maken met een ander document of lettertype of grote !!??

groetjes,
danny

Met 'paar lijnen' bedoel je waarschijnlijk alinea's, of bedoel je tekstregels? In het eerste geval (alinea's) zou ik het nog wel kunnen verklaren, in het 2e al niet meer.

Hallo,

het kan soms al op dezelfde regel zijn! soms een paar alinias verder !!:confused:

alvast bedankt,
rostie

Ik snap nog niet wát je precies doet om het resultaat te krijgen, kun je dat nog eens duidelijk uitleggen?

Bestaat de tekst toevallig uit zowel Franse als Nederlandse zinnen? Indien "automatisch taal detecteren" aanstaat zal Word ook de stijl van de aanhalingstekens wijzigen (<< >> = Frans , " " = Nederlands). Het omschakelmoment van die taaldetectie is niet zeer precies... soms staan er dan aan het begin van het woord nog een Frans aanhalingsteken en daarachter Nederlands: <<test".

Hallo,

het is inderdaad een probleem die hem maar af en toe voordoet, ik kan bij wijze van voorbeeld 10 bladen volschrijven zonder probleem en plots...... is het daar !! :( ik ga uiteraard eens nagaan of "automatische taal dedecteren" aanstaat en zo ja wat de gevolgen zijn bij Nederlandse en/of Franse tekst, ik hou jullie op de hoogte:)

Alvast bedankt aan iedereen voor de hulp,
rostie

Hallo,

Het probleem heeft inderdaad met de voorkeurtaal te maken, <<Frans>> en "Nederlands" en "automatische taal dedectie" speelt hier een rol in, dus.... probleem is hiermee opgelost!!

Alvast bedankt voor iedereen die gereageerd heeft op mijn vraag, :thumb:
Rostie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan