Aanhef, Titel, Voorletter, Achternaam op een rappport plaatsnen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkdrent

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2006
In mijn ms access database heb ik een rapport gemaakt. Op het rapport staan o.a. de volgende velden [Aanhef], [Titel], [Voorletter] of [Voornaam], [Achternaam] achter elkaar.

De ingevulde gegevens in de velden worden uiteraard weer gegeven op het rapport. Echter is er 1 probleem! De gegevens die in de velden staan ingevuld zijn soms langer dan de ruimte die ik op het rapport er voor heb vrij gemaakt.

v.b.
Als ik een rapport wil afdrukken en deze wil ik opsturen naar de heer P. Janssen. Dit is geen probleem. Maar wanneer ik een rapport verstuur naar b.v mevrouw M. Janssen dan komen de gegevens van het veld [titel] over de gegevens van het veld [voorletter]. Nu heb ik dit opgelost door bij het ontwerpen van het rapport tussen de velden [Titel] en [Voorletter] veel witruimte over te laten maar dan zit er een behoorlijke afstand tussen de velden waardoor de gegevens die in de velden zijn ingevoerd niet mooi aansluiten.

Weet iemand hoe ik bovenstaande kan oplossen?

Groetjes Dirk

Dirk,

wat je kan doen is naamgegevens samenvoegen in een aparte kolom.
Deze kolom gebruik je dan in je rapport.

Maak een query.
Voeg daaraan een nieuw veld toe waarin je dit zet:

Naam: [tabelnaam].[Titel]+" " & [tabelnaam].[Aanhef]+" " & [tabelnaam].[Voornaam]+" " & [tabelnaam].[Tussenvoegsel]+" " & [tabelnaam].[Achternaam]

Sla de query op.
Baseer je rapport op de query.

FESTER

Je kunt ook de formule in het rapport zetten. Dus een label met:
=[Tabelnaam.Aanhef] & " "&[Tabelnaam.Titel]& " "&[[Tabelnaam.Voorletter] & " "&[Tabelnaam.Achternaam]

Charlene zei:
Je kunt ook de formule in het rapport zetten. Dus een label met:
=[Tabelnaam.Aanhef] & " "&[Tabelnaam.Titel]& " "&[[Tabelnaam.Voorletter] & " "&[Tabelnaam.Achternaam]

Kan ook.
Let er wel even op dat een kolom leeg (null) kan zijn en je dus een extra spatie krijgt.
Voeg samen via + " " & om extra spaties te vermijden.

FESTER

Heb de oplossing van Fester geprobeerd. Wat opvalt is dat, de query de ene keer bij een record wel alle gevens weer geeft en bij een ander record niet.

bv. de Heer J. van Zwijnbergen wordt goed weergegeven maar de Heer D. Drent wordt niet goed weer gegeven. Hieronder de code die ik heb toegepast uiteraard met de juiste namen.

Briefaanhef: [T_Basis Adressen Stap 1].[Titel]+" " & [T_Basis Adressen Stap 1].[Voorletters]+" " & [T_Basis Adressen Stap 1].[Tussenvoegsels]+" " & [T_Basis Adressen Stap 1].[Achternaam]

Wat gaat hier fout???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan